י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גיור תמורת מואזין

רע"מ התנגדו וההצבעה על חוק הגיור נדחתה • מאחורי הקלעים

החשש נדחה: חוק הגיור אותו הציעה חברת הכנסת יוליה מלינובסקי, היה אמור לעלות היום להצבעה במשכן הכנסת | לחץ רב הופעל מצד הנציגים החרדים על רע"מ, שלא לתמוך בהצעה, ואחרי הפצרות מרובות, נענו לקריאה ובסיעות החרדיות נשמו לרווחה | המאמצים והטיעון שניצח

רע"מ התנגדו וההצבעה על חוק הגיור נדחתה • מאחורי הקלעים
מנסור עבאס במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הכנסת הייתה אמורה להצביע היום על חוק הגיור אותו הציעה חברת הכנסת יוליה מלינובסקי המבקש לאפשר גם לראשי ישיבות לגייר, ברגע האחרון בסיעות החרדיות הצליחו להשיג את התנגדות סיעת רע"מ והחוק הוסר.

מאחורי הקלעים, כך נודע ל'בחדרי חרדים', מאז שעות הבוקר החרדים לחצו על רע"מ שלא לתמוך בהצעה, ח"כ יעקב אשר שוחח הבוקר עם חברי סיעת רע"מ והדגיש שכמפלגה דתית מוסלמית מצופה מהם לא להתערב.

חבר הכנסת אשר אמר בשיחה עם חברי רע"מ: "הגיור הוא עניין הלכתי, אל תחצו את הקו האדום הזה. התחשבנו ברגישויות שלכם ולא תמכנו בשעתו בחוק המואזין, מצפים מכם לנהוג באופן דומה. אנחנו לא מתערבים במיהו מוסלמי, אתם אל תתערבו במיהו יהודי".

לבסוף הודיעו ברע"מ כי הם מבקשים לשקול זאת, ולכן הודיעו בקואליציה כי ההצבעה על החוק שמציעה חברת הכנסת מלינובסקי תדחה למועד אחר כך שלא בטוח שיצליחו לגייס גם אז את תמיכת רע"מ.

מלבד רע"מ גם חבר הכנסת ניר אורבך מסיעת ימינה הודיע כי יצביע נגד ההצעה. יצויין כי מדובר בהצעה שמגיעה לצד המתווה של השר לשירותי מתן כהנא בו הוא מציע כי כל רבני העיר יוכלו לגייר.

בהודעה משותפת לשר לשירותי דת מתן כהנא ויו"ר הועדה לשירותי דת ח"כ יוליה מלינובסקי נמסר כי בכדי להנמיך את גובה הלהבות הגיעו לסיכום חתום בפגישה שהתקיימה בהשתתפות השר לשירותי דת מתן כהנא, יו"ר הוועדה לשירותי דת ח"כ יוליה מלינובסקי, השר אלעזר שטרן ויו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך.

בפגישה סוכם כי:
1. הצ"ח של ח"כ יוליה מלינובסקי תעלה היום לדיון במליאה. תשובת השר וההצבעה תידחה לעוד שבועיים.
2. בתוך שבועיים יפרסם השר כהנא תזכיר חוק ממשלתי.
3. במידה ולא יפורסם תזכיר חוק בתוך שבועיים הצ"ח של ח"כ יוליה מלינובסקי תעלה להצבעה במליאה.
4. במידה ותוגש הצ"ח ממשלתית, הצ"ח של ח"כ יוליה מלינובסקי והצ"ח של ח"כ משה טור פז יוצמדו להצ"ח הממשלתית.
5. במידה ותוגש הצ"ח ממשלתית, הממשלה התחייבה להעביר את הצ"ח הממשלתית במסלול מהיר".

גיור מפלגת רע"מ יעקב אשר חוק מואזין יוליה מילינובסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד