כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

כיצד תובעים מעסיק בגין בגין תאונת עבודה?

כאשר אנו נמצאים בתוך ארגון או חברה, אנו נותנים את כל כולנו ואף מציעים רעיונות חדשים, מתוך אמונה שלמה במעסיקים שלנו. אבל לפעמים המעסיקים מפרים את האמון שנתנו בהם ופוגעים בזכויות שלנו כעובדים

כיצד תובעים מעסיק בגין בגין תאונת עבודה?
תביעה צילום: FREEPIK

כאשר אנו נמצאים בתוך ארגון או חברה, אנו נותנים את כל כולנו ואף מציעים רעיונות חדשים, מתוך אמונה שלמה במעסיקים שלנו. אבל לפעמים המעסיקים מפרים את האמון שנתנו בהם ופוגעים בזכויות שלנו כעובדים. כמו כן, לפעמים מתרחשת פגיעה בדרך לעבודה או במהלך העבודה, גם ללא התערבותם של המעסיקים באופן ישיר. כך או כך, כל עובד צריך לדעת שיש לו הזכות לתבוע את המעסקי כדי לקבל פיצויים. במצב כזה, יש דבר אחד שנוכל לעשות כדי להגן על הזכויות שלנו, והוא לפנות לעורך דין מקצועי לתאונות עבודה כדי להגיש תביעה.

מה נחשב לפגיעה במסגרת העבודה?

תאונת עבודה היא כל פגיעה פיזית או נפשית שהתרחשה בזמן העבודה או בדרך לעבודה. לא מדובר רק בפגיעות כמו תאונות דרכים בדרך לעבודה או פגיעה על ידי חפץ כבד בעבודה עצמה, כאשר העובד מועסק בעבודה שיש בה סיכון גבוה. פגיעה גופנית או נפשית יכולה להתפתח גם תוך כדי העבודה, בעקבות תנאים ירודים או לחץ. על מנת להוכיח שמדובר בתאונת עבודה ולתבוע את המעסיק, חשוב לפנות לעורך דין מקצועי המבין כל סעיף בתחום.

איך בוחרים את עורך הדין הנכון?

במקרה של פגיעה בזכויות העובדים במסגרת העבודה על ידי מעסיק המשלם שכר לשכיר, יש צורך לפנות לעורך דין עבודה על מנת להכיר את כל הזכויות של העובד. לשם כך, מומלץ לבחור בעורך דין מנוסה ומקצועי אשר מכיר את רזי החוק. אלה כמה דברים שכדאי להביא בחשבון כאשר בוחרים עורך דין:

  1. עורך דין מנוסה – כאשר מדובר בתחום רגיש כמו זכויות יוצרים, אין תחליף לניסיון. בחרו עורך דין מנוסה ומקצועי בתחום אשר יכול לתת לכם את כל התשובות. עורך דין כזה מכיר את כל הזכויות שלכם ואת כל רזי החוק, והוא יכול להעניק לכם את השירות הטוב ביותר.
  2. כימיה עם עורך הדין – תצטרכו לעבוד במשך זמן לא מועט עם עורך הדין, ולכן כדאי שתהיה ביניכם כימיה טובה. לפיכך, חשוב להגיע לפגישה ראשונית למשרדו של עורך הדין, על מנת לראות איך מתנהלים העניינים. זוהי גם הזדמנות טובה לשאול שאלות, לתאם ציפיות ולראות כיצד מתנהלים.
  3. מחיר הוגן – מטבע הדברים, תצטרכו לשלם שכר טרחה לעורך הדין. ואם אתם כבר עושים את זה, חשוב לברר את המחירים הממוצעים בשוק ולבדוק אילו מחירים מציע עורך הדין. כמובן, עורך דין המכבד את עצמו תמיד יציג בפניכם הצעת מחיר הוגנת, יפעל בשקיפות מלאה וגם יעריך את הסיכויים לנצח בתביעה.

לסיכום, כשיש ספק – אין ספק. אם אתם חושדים בכך שהמעסיק שלכם הפר את הזכויות שלכם בדרך כלשהי או שנפגעתם במהלך העבודה, זה הזמן לפעול. להתייעצות מקצועית עם עו"ד מומחה תאונות עבודה פנו כעת לעורך דין מקצועי ותגלו שלא הכול אבוד.  

הפרת זכויות יוצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד