י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הפגנה בכביש 71: "כביש 71 – רוצח סדרתי"

תושבי אזור בית שאן הפגינו בכביש 71 המסוכן • עמותת 'אור ירוק': "המדינה חייבת לבנות מפרדה קשיחה בכביש בכדי למנוע תאונות חזיתיות"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

בשבוע שעבר נערכה הפגנה בכביש 71 על ידי תושבי אזור בית שאן והסביבה. ההפגנה, אותה יזמו מתנדבי אור ירוק, נועדה להעלות את המודעות לסכנה שכביש 71 מהווה לנוסעים בו. התושבים מחאו בהפגנה על כך שכביש 71 הוא אחד הכבישים המסוכנים ביותר בישראל, ולמרות זאת משרד התחבורה לא עושה דבר בכדי לשפר את תשתיותיו ולא בונה גדר הפרדה בין הנתיבים שיכולים להציל חיי אדם.

בהפגנה, קראו התושבים לטפל בליקויי הבטיחות החמורים בכביש 71 בכדי למנוע את הנפגע הבא. התושבים מחאו על כך שהכביש הוא למעשה רוצח סדרתי, הרוצח מדי שנה מספר רב של בני אדם. אילו רוצח סדרתי בשר ודם היה מסתובב באזור הצפון, אומרים התושבים, המשטרה כבר בוודאי הייתה עושה כל שביכולתה כדי לעצור אותו. בין רוצח בן אנוש לרוצח בדמות כביש – אין כל הבדל.

במהלך חודש פברואר השנה, נהרגו בכביש 71 ארבעה בני אדם בתוך יומיים בלבד בשלוש תאונות שונות. מדי שנה נפצעים בממוצע בכביש זה יותר ממאה בני אדם בכביש. על פי נתוני עמותת אור ירוק, הכביש עלול לגבות את חייהם של 34 בני אדם בעשור הקרוב ולגרום לפציעתם של 860 בני אדם. ממחקר שערכה אור ירוק עולה, כי אם המדינה תטפל בכ-200 קילומטר של כבישים עם מסלול אחד כך שהכביש יהפוך לדו מסלולי עם מפרדה קשיחה, ניתן יהיה להציל את חייהם של 19 בני אדם בשנה.

עמותת אור ירוק: "כביש 71 הוא בין הכבישים המסוכנים ביותר בישראל ויש לשפר את תשתיותיו בדחיפות. על המדינה לסלול נתיב נוסף בכביש, לבנות מפרדה קשיחה למניעת תאונות חזיתיות, להסדיר את הכניסות והיציאות מהיישובים ולהתקין תאורה מלאה לכל אורך הכביש - לטובת בטחון התושבים".





כביש מסוכן הפגנה תושבים בית שאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד