י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דיון סוער במליאה

גפני: תסתמי את הפה; מלינובסקי: תחזרו לגטו. צפו

במהלך הדיון במליאת הכנסת בהצעת חוק הגיור, תקפה מגישת החוק מלינובסקי את הח"כים החרדים, שמיהרו לתקוף חזרה. גפני: "תסתמי את הפה". פרוש: "שיכורה"

גפני: תסתמי את הפה; מלינובסקי: תחזרו לגטו. צפו
משה גפני במליאה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

דיון סוער התנהל בשעה האחרונה (רביעי) במליאת הכנסת, בעקבות הצעת חוק שהגישה חברת הכנסת יוליה מלינבוסקי (ישראל ביתנו) הדורשת לאפשר גם לראשי ישיבות לגייר במסגרת מתווה הגיור. מהר מאוד הפך הדיון להתגוששות בין החרדים לחברי הקואליציה.

בתום הדיון לא נערכה הצבעה, זאת לפי סיכומים שהגיעו הצדדים על דחייה של שבועיים, כדי להביא הצעת חוק מגובשת בשם הממשלה, לאחר שהבוקר הפעילו החרדים לחץ גם על חברי סיעת רע"מ שלא יתערבו בנושאים הדתיים, כפי שדווח מקודם יותר היום.

ח"כ מלינובסקי הציגה את החוק ותקפה: "חברי כנסת מחברות חרדיות מאפיין אותם השילוש הקדוש: בורות, טיפשות וגזענות – שכחתם שהיהדות לא שייכת לרב כזה או אחר, שכחתם את השורשים שלכם, אתם חושבים שיש לכם מונופול על היהדות? תם הטקס, זה לא יקרה יותר, נחזיר את היהדות לעם ישראל".

עוד קראה חברת הכנסת מלינובסקי לשר לשירותי דת מתן כהנא לפתוח בהליך הדחתו של הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגר"ד לאו בעקבות מכתב האיום ששיגר אמש לראש הממשלה בו הבהיר כי קידום מתווה הגיור יביא לשיתוק מערך הגיור.

במהלך נאומה, חברי הכנסת החרדים צעקו לעברה קריאות גנאי. ח"כ מלינובסקי צעקה לעבר ח"כ גפני: "תישאר בגטו שלך". הוא הגיב לה: "תסתמי את הפה". ח"כ מאיר פרוש זרק לעברה "שיכורה" והוצא מהמליאה בליווי סדרנים.

משה גפני יוליה מילינובסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד