י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החל מהלילה

עושים סדר: מדיניות הבידודים החדשה

בחצות הלילה תיכנס מדיניות הבידודים החדשה למחוסנים, מחלימים ולא מחוסנים | מחוסן שנחשף לחולה מאומת לקורונה יבצע בדיקת אנטיגן פשוטה ויוכל לצאת מבידוד מיד לאחר קבלת התוצאה השלילית | מטרת המדיניות: הקלה על המחוסנים ותמריץ להתחסן | המדריך המלא 

עושים סדר: מדיניות הבידודים החדשה
אילוסטרציה צילום: Yossi Aloni/Flash90

לאחר האישור בקבינט הקורונה, תיכנס הלילה (חצות שבין רביעי לחמישי) מדיניות הבידודים החדשה לתוקפה. המדיניות המעודכנת נוגעת לעניין הבידודים של מחוסנים, מחלימים ולא מחוסנים שנחשפו לחולה בקורונה (כלל הווריאנטים). 

לפי המדיניות, אלה המוגדרים במשרד הבריאות כמחוסנים או מחלימים אשר נחשפו לחולה קורונה יידרשו לבצע בדיקת אנטיגן - מוסדית (לא ביתית).

במידה והתוצאה יצאה שלילית – ימשיכו בשגרת חייהם ויהיו פטורים מבידוד. 

אך אם יצאה תוצאה חיובית – יבצעו בדיקת PCR וישהו בבידוד עד לקבלת תוצאה: במידה ותוצאת ה-PCR תצא שלילית – ימשיכו בשגרת חייהם ויהיו פטורים מבידוד.

באם תצא תוצאה חיובית – יכנסו לבידוד למשך 10 ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו, לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.

במשרד הבריאות הדגישו כי במהלך שבעת הימים שלאחר החשיפה, מומלץ להימנע מהימצאות במקומות הומי אדם לצרכי בילוי ופנאי, וממגע עם אוכלוסיות בסיכון גבוה. 

כמו כן, אדם מחוסן או מחלים המטפל בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע שאומת לקורונה, ישהה בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת pcr שיבצע החל מהיום האחרון לבידוד של החולה בו הוא מטפל.

לא מחוסנים או לא מחלימים יידרשו מלכתחילה לבצע בדיקת PCR. במידה והתוצאה תצא שלילית: ישהו בבידוד למשך 14 יום מהמגע האחרון עם החולה ואפשרות לקיצור בידוד עם תוצאת בדיקה PCR שלילית ביום ה-7 .

במידה והתוצאה תצא חיובית: יכנסו לבידוד למשך 10 ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו, לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.

כמו כן, אדם שלא חוסן או לא החלים, המטפל בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע שאומת לקורונה, יכנס לאחר סיום הטיפול, לבידוד, למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד עם תוצאת בדיקה PCR שלילית ביום ה-7 .

יש לציין כי מימון בדיקת האנטיגן במקרה של חשיפה למאומת, יהיה במימון המדינה.

כאמור, המדיניות תיכנס לתוקף החל מהיום בחצות, 30/12/2021 (בלילה שבין רביעי לחמישי) בכפוף לחתימת מנכ"ל משרד הבריאות על הצו הרלוונטי ובאישור ועדת הבריאות של הכנסת.

בידוד ביתי משרד הבריאות קבינט הקורונה בדיקת אנטיגן בדיקת קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד