י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סיכון למחלה חמורה ואף תמותה

'בעקבות ההתפרצויות: כך תתגוננו מפני סכנת 'שפעת העופות

משרד הבריאות מפרסם הערב מספר הנחיות בריאותיות לציבור - בעקבות מקרי שפעת העופות במספר מוקדים ברחבי המדינה | סיכויי הידבקות בני אדם בו - נמוכים, אך הסיכון למחלה חמורה ואף לתמותה במקרי הידבקות הוא גבוה | אלו ההנחיות 

'בעקבות ההתפרצויות: כך תתגוננו מפני סכנת 'שפעת העופות
עופות. אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בתקופה האחרונה עולה מספר מוקדי התפרצות שפעת העופות בקרב עופות בר וחיות משק. על אף הסיכון הנמוך להדבקה באדם בשפעת העופות, הסיכון למחלה חמורה ואף לתמותה במקרים אלו הינו - גבוה.

על מנת להיזהר ולהישמר מסכנות אלו, ישנם כמה כללי זהירות פשוטים שהומלצו על ידי משרד הבריאות והשירותים הווטרינריים של משרד החקלאות. 

תחילה, אין להתקרב לעופות בר חולים או פצועים. חל איסור מוחלט לגעת ו/או לפנות פגרים של עופות הנמצאים בשטח פתוח. במקרים אלה יש לדווח למוקד משרד החקלאות 6016* ולהודיע לו על המצאות בעלי כנף חולים או פגרים.

בנוסף, חל איסור מוחלט לצוד בעלי כנף וחיות בר העלולים להיות נגועים בשפעת העופות. בעקבות הסכנות הוחלט על סגירת מס' שמורות טבע למבקרים: אגמון החולה ושמורת החולה, אגמון חפר, שמורת חי בר כרמל ושמורת הטבע עין אפק.

כמו כן, "אם הנכם חוששים שבאתם במגע עם בעל כנף נגוע, יש לפנות באופן מידי ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריכם לצורך התייעצות בנושא הטיפול המונע", נמסר ממשרד הבריאות. 

עוד הוסיפו כי הציבור נדרש להקפיד על רכישה של מוצרי עוף וביצים במקומות מוסדרים בלבד וביצים חתומות בחותמת פיקוח. "יש להקפיד על בישול יסודי של ביצים ובשר עוף, שמירה על היגיינה ושטיפת הידיים לאחר מגע עם הבשר או הביצים והפרדה בין המזון מן החי טרם בישולו למזונות אחרים", נמסר 

שפעת העופות משרד הבריאות משרד החקלאות ביצים עוף היגיינה אגמון החולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד