א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הפגישה המסעירה

מה אכלו גנץ ואבו מאזן ומה התנאי להסרת התביעה בהאג

אבו מאזן הבהיר אמש לשר הביטחון גנץ בפגישתם אמש בביתו, כי הרשות הפלסטינית מוכנה להסיר את התביעה נגד חיילי צה"ל בביה"ד הבינלאומי בהאג אם יקבל תמורה משמעותית. בנוסף הבהיר האורח: "גם אם יצמידו אקדח לראשו לא תשתנה עמדתו נגד טרור" | מה אכלו הנוכחים והיכן שוחחו גנץ ואבו מאזן ביחידות

מה אכלו גנץ ואבו מאזן ומה התנאי להסרת התביעה בהאג
בני גנץ/אבו מאזן צילום: Nasser Ishtayeh/FLASH90

ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן הבהיר אמש (שלישי) בפגישתו עם שר הביטחון בני גנץ כי אם ישראל מצפה שהרשות הפלסטינית תחזור בה מהמהלכים מול בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, עליה לעשות מחוות מדיניות משמעותיות. כך מסרו ל'כאן חדשות' מקורות שנכחו בפגישה אמש בבית שר הביטחון ברח' טללים 9 בראש העין.

עוד אמר ראש הרשות הפלסטינית כי הוא אמנם מבין שלא תהיה פריצת דרך מדינית בתקופת בנט, אך אין להסתפק במחוות והקלות אזרחיות וכלכליות בלבד, אלא על ישראל לעשות גם צעדים בעלי ניחוח מדיני שייראו בשטח, וזאת על מנת לחזק את מעמדו ולסייע לו אל מול הביקורת בציבור. "יש להמשיך בצעדים בוני אמון ולסמן אור בקצה המנהרה". אבו מאזן הסביר לנוכחים כי בשלושת החודשים הקרובים צפויים שני כינוסים חשובים של אש"ף והפת"ח וחשוב לו להגיע לשם מחוזק לאור האתגרים.

ראש הרשות הבהיר כי הוא מודע היטב להשלכות של הסלמה ביטחונית בגדה וגם אם יצמידו אקדח לראשו לא תשתנה עמדתו נגד טרור ואלימות ובעד המשך התיאום הביטחוני. "אני זוכר מה היה פה באינתיפאדה השנייה. לא אקח את העם שלי למקום הזה", אמר. כך דווח ב'כאן חדשות'.

כן הביע מחמוד עבאס דאגה מ"הפשיעה הלאומנית של יהודים" והזהיר ממצב שבו ייפגעו סמלים דתיים ובפרט בהר הבית. "במקרה כזה לא אוכל למנוע הסלמה", אמר. אבו מאזן הביע חשש מפעולת תג מחיר שתסחף אחריה את הציבור הפלסטיני להגיב.

הפגישה ארכה כשעתיים וחצי. המשלחות לא סעדו ארוחת ערב, אך התכבדו בכיבוד קל: קפה, כריכים, גבינות, ירקות ופירות. בשלב מסוים יצאו אבו מאזן וגנץ לגינת הבית. גם רעייתו של גנץ ובנו בירכו את הנוכחים לשלום. גנץ ואבו מאזן סיכמו להיפגש שוב בקרוב.

בני גנץ אבו מאזן הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד