י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
רשת פרופילים מזויפת ומתוחכמת

בלתי נתפס: האיראנים סייעו לפעילי ליכוד בטוויטר ובפייסבוק

רשת זרה של פרופילים מזויפים פעלה בישראל במטרה לזרוע קיטוב, כאוס ואנרכיה. הרשת, שמקורה ככל הנראה באיראן, הצליחה לגרום לפעילי ליכוד מרכזיים וקבוצות פוליטיות אחרות לשתף תוכן זר ללא ידיעתם. כל הפרטים

בלתי נתפס: האיראנים סייעו לפעילי ליכוד בטוויטר ובפייסבוק
אילוסטרציה צילום: pexels

רשת זרה של פרופילים מזויפים פעלה בישראל במטרה לזרוע קיטוב, כאוס ואנרכיה. על פי התחקיר של "פייק ריפורטר", הרשת, שמקורה ככל הנראה באיראן, הצליחה לגרום לפעילי ליכוד מרכזיים וקבוצות פוליטיות אחרות לשתף תוכן זר ללא ידיעתם.

הרשת אף סייעה בפרסום הפגנות נגד ראש הממשלה נפתלי בנט - ומאידך, הפיצה מסרים נגד ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בקבוצות מרכז-שמאל.

במערכת הביטחון מודאגים מהפעילות הזרה וינסו לבדוק האם נשלחו לינקים עם תוכנות מעקב, שעלולים לעזור בהדלפת מידע לגורמים עוינים.

בתחקיר נחשפו 10 פרופילים עם מאפיינים דומים שבמשך חצי שנה הלכה והתבססה בקרב אנשי הליכוד בעקביות ובשיטתיות. אחד הפרופילים המזויפים הוא החשבון של רוזאלי נובהר שנפתח לפני חצי שנה, וכבר צבר 2,800 חברים. רוזאלי מעלה המון תוכן אך כמעט כולו כולל התמונה גנוב מפרופילים אחרים. 

גם נירה מגדל היא אחת מחברות הרשת. היא העלתה באמצע אוקטובר כרזה שקוראת לבנט להתפטר ומאשימה אותו ואת איילת שקד במעילה - אחרי שעה וחצי הכרזה מופיעה בחשבון של אורלי לב, אחת הפעילות הבולטות בליכוד.

כמו כן, בספטמבר האחרון, הרשת האיראנית אף נרתמה לסייע לפעילי ליכוד לקראת הפגנה נגד בנט והפיצה בעצמה הזמנות וסרטונים לאירוע.

ההערכ היא כי לפעילים הזרים, יש כנראה שתי מטרות: להתסיס את השטח לקראת ההפגנה ולהתבסס בתוך הליכוד. בתוך הכרזה להפגנה הופיעו כל פעילי הליכוד הבולטים – ושתיים מהסוכנות הזרות, רוזאלי ושרון דרמן.

בחודשים האחרונים הפיצה הרשת האיראנית תוכן רב. במספר החודשים שפעלה הגיעה הרשת לתפוצה אדירה כשהם עובדים על מודל של מספר פרופילים איכותיים ולא מאות בוטים מזויפים. כך עולה מהתחקיר שפורסם ב'חדשות 12'.

פעילת הליכוד אורלי לב סיפרה על התכתבות עם אחד מבעלי החשבונות המזויפים ברשת האיראנית: "עכשיו היא גם כתבה לי בפעם האחרונה שהיא רוצה לעשות איתי הפגנה ורוצה להזרים לי כספים", סיפרה לב. "פה הייתה הבעיה ועליתי עליה".

ריגול רשתות חברתיות פעילי ליכוד פרופילים בפייסבוק איראנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד