כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
כ-2000 טון נגנבו

חמושים בזזו את מחסן סיוע המזון של האו"ם לפליטים

2,000 טונות של סיוע מזון מטעם האו"ם, שנמצאים בחבל דרפור, נבזזו על ידי חמושים סודאנים | הסיוע הגיע בעקבות כך שכשליש מאוכלוסיית סודן, יזדקקו לסיוע הומניטרי בשנה הבאה

חמושים בזזו את מחסן סיוע המזון של האו"ם לפליטים
חמושים. אילוסטרציה צילום: פלאש90

חמושים סודאנים בזזו מחסן של תוכנית המזון של סיוע עולמי מטעם האו"ם, המחסן הכיל כ-2000 טונות של סיוע מזון בחבל דרפור על רקע גל של אלימות באזור שנמצא תחת אש.

תושבי אל-פאשר, בירת צפון דארפור, דיווחו על ירי כבד ליד המחסן ביום שלישי. "שמענו ירי עז", אמר מוחמד סאלם לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. גורם רשמי בארגון סיוע המזון אמר שהם "עורכים ביקורת על מה שנגנב מהמחסן, שמכיל כ-2000 טונות של מוצרי מזון".

בדרפור נרשמה עליה בסכסוך מאז אוקטובר האחרון בעקבות מחלוקות על אדמה, בעלי חיים וגישה למים ושטחי מרעה, כאשר כ-250 בני אדם נהרגו בקרבות בין רועים וחקלאים בחודשים האחרונים. עשרות אלפים נאלצו לברוח מבתיהם, כך על פי ארגון בינלאומי להגירה.

סודן גם מתמודדת מהסערה הפוליטית במדינה בעקבות ההפיכה הצבאית בראשות הגנרל עבד אל-פתאח אל-בורהאן ב-25 באוקטובר. בשבוע שעבר גינה מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש את הביזה והאלימות ליד בסיס לוגיסטי לשעבר של האו"ם באל-פאשר.

למעלה מ-14 מיליון בני אדם, שליש מאוכלוסיית סודן, יזדקקו לסיוע הומניטרי בשנה הבאה, כך לפי משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים, המספר הגבוה ביותר מזה עשור. דרפור נהרסה על ידי מלחמת אזרחים שפרצה ב-2003, ומאז מתמודדת עם מיעוטים אתניים שהתלוננו על אפליה נגד הממשלה, ומדי פעם פורצות קרבות בין ארגונים שונים לממשלה. יותר מ-300,000 בני אדם מתו ו-2.5 מיליון נעקרו מבתיהם במהלך הסכסוך, כך לפי האו"ם.

בעוד שהסכסוך העיקרי בדארפור נרגע. עם הסכם שלום שנכרת עם קבוצות מורדים מרכזיות בשנה שעברה, האזור הצחיח נותר גדוש בנשק ולעתים קרובות מתפרצת אלימות.
משלחת משותפת של האו"ם והאיחוד האפריקאי, סיימה 13 שנים של פעולות שמירת שלום בדצמבר האחרון.

מחנה פליטים סודן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד