כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"150,000 שקל יגרמו ללופוליאנסקי לקפוץ?"

שלב ההגנה במשפט הולילנד • בעל הזכויות בקרקע במתחם: "הקשר המלוכלך בין התרומות לבין הולילנד הוא תוצר המוח המעוות של דכנר" • ומדוע תרם ל'בית מלכה'?

לופוליאנסקי במעצרו. צילום: פלאש90
לופוליאנסקי במעצרו. צילום: פלאש90

שלב ההגנה במשפט 'הולילנד' מתנהל בימים אלו בבית המשפט המחוזי בתל-אביב - ונמצא בשיאו . שורה של נבחרי ופקידי ציבור, המאושמים בלקיחת שוחד מיזמי פרויקט הנדל"ן תמורת קידומו, יעלו להעיד בזה אחר זה.

ראשון הנאשמים שמעיד הוא הלל צ'רני, בעל הזכויות בקרקע במתחם הולילנד, המואשם כי פעל לשינוי ייעוד המקרקעין, תוך מתן שוחד של מיליוני שקלים לאישי ציבור, וכן ברישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות מס והלבנת הון.

השבוע, בעדותו, נשמעו דברים מעניינים הקשורים גם לאישי ציבור חרדים המאושמים בפרשה, בניהם ראש העיר לשעבר אורי לופוליאנסקי, חבר מועצת העיר אברהם פיינר, ומי שהיה סגן ראש עיריית ירושלים, חיים מילר.

ביום שלישי נדונה בבית המשפט סוגיית התרומות של הלל צ'רני ליד שרה. "זה דבר חשוב", אמר צ'רני, "אורי לופוליאנסקי יושב פה על ידי, למרות שהוא בכלל לא קשור לתרומות הללו. הקשר המלוכלך בין התרומות לבין הולילנד הוא תוצר המוח המעוות של דכנר".

צ'רני גם דחה את הטענות שלכאורה קושרות בין השוחד לבין קידום הפרויקט. "לופוליאנסקי ויד שרה מקבלים 100 מיליון שקל תרומות לשנה. אז ה-150,000 שקל הללו יגרמו ללופוליאנסקי לקפוץ מכסאו?"

צ'רני גם ציין, כי התרומות ליד שרה הלכו וגדלו גם כאשר הטיפול בפרויקט כבר לא היה בידי עיריית ירושלים.

לאחר שצ'רני אמר בעדותו במשטרה כי חלק מהתרומות ליד שרה היו חלק מ'לובינג' וכחלק מפעולות למיתוג 'הולילנד' - אמר לו השופט דוד רוזן, המנהל את התיק: "אין מחלוקת שלופוליאנסקי שווה יד שרה. אתה עכשיו אומר, שלטובת הולילנד נתת תרומה ליד שרה, וזה אומר שנתת כסף ללופוליאנסקי. אני לא יכול לנתק את הקשר, כי אתה קובע אותו".

על כך השיב צ'רני: "לא קשרתי את לופוליאנסקי והפרויקט. אילו הייתי רוצה לקנות את לופוליאנסקי, הייתי הולך בשקט לחדרו ומציע לו. אין כל קשר בין הפרויקט לבין זה שהולילנד נוקטת במספר פעולות של לובינג".

באותו יום עלה לדיון גם התרומות שניתנו למוסדות בית מלכה, בראשם עמד חבר מועצת העיר, אברהם פיינר. צ'רני הסביר כי ביקש מעד המדינה, שמואל דכנר ז"ל, שימליץ לו על מוסדות חרדים, ולדבריו הוא זה שהמליץ על בית מלכה.

התביעה הביעה פליאה על דבריו: "איך אתה, ירושלמי מבטן ומלידה, צריך את דכנר התל אביבי החילוני שימליץ לך על מוסד חרדי בירושלים? ירושלים מלאה במוסדות חרדיים".

צ'רני ענה: "דכנר היה בן למשפחה חרדית. עבדנו ביחד וביקשתי ממנו שימליץ".

גם במקרה הזה תמה השופט על דבריו של צ'רני, "אתה אומר שידעת שפיינר הוא בעל תפקיד שנוגע לענייני הולילנד. אחר-כך אתה אומר שרק דכנר יכול היה לקחת את התרומה של 900,000 שקל ולתת את זה לפיינר. עכשיו יש את החיבור שלך לתשלום".

צ'רני ענה: "לא ידעתי מה הוא עושה בעירייה. כל ההלבשה הזו היא תולדה של רוח המקום הזה, אבל היא לא החיים האמיתיים".

עוד עלה בדיון כי בשנת 2000 תרם צ'רני כמעט אך ורק ליד שרה, לבית מלכה ול'מרכז לעזרה לזולת' בראשו עמד מי שהיה סגן ראש העירייה, חיים מילר.
משפט הולילנד לאורי ופוליאנסקי בית משפט הלל צ'רני תרומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד