י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מחדל הבריחה

אסיר העיד: 'ערב קודם דיווחתי על חול בביוב'

אסיר בשם עימאד בסיוני, העיד בפני חברי ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת האסירים בערב ראש השנה האחרון כי דיווח על חול בביוב של הנמלטים ערב לפני הבריחה | וגם: מה טען בתגובה, סוהר בדק הבית שהעיד מיד אחריו

אסיר העיד: 'ערב קודם דיווחתי על חול בביוב'
כלא גלבוע/היציאה מהמנהרה צילום: פלאש 90

אסיר בכלא גלבוע שהעיד ביום שני בפני חברי ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת האסירים בערב ראש השנה האחרון, סיפר כי בלילה שלפני הבריחה הוא הבחין בחול שהצטבר בביוב של התא ואף התריע על כך, אך שום דבר לא נעשה עם המידע הקריטי

האסיר עימאד בסיוני, נשלח לפתוח את מכסי הביוב שנמצאים מחוץ לכל תא במסגרת בדיקה שגרתית שנערכת פעמיים בחודש בכל בתי הכלא בארץ. מטרת הבדיקה, שנעשתה בליווי סוהר, היא לאתר סימנים מחשידים לפני בריחה אפשרית.

בסיוני, שהעיד בפני הועדה סיפר שהתבקש לפתוח את כל מכסי הביוב באגף, כשהגיע למכסה שמחוץ לתא האסירים שברחו, הבחין בחול אדום. "הוצאנו מהביוב חצי דלי חמרה", סיפר לוועדה. "החול היה רק ממכסה שממול תא מספר 5, בשאר פתחי הביוב שנבדקו באגף הכול היה בסדר. כך מדווח מאיר תורג'מן באתר Ynet.

האסיר דיווח על כך לסוהר שליווה אותו. לדברי האסיר, הסוהר "מיהר ולא עשה עם זה כלום", אמר האסיר והוסיף כי, מפקדת האגף שידעה על כך, אמרה לו שזה "דווח למודיעין", האסיר סיפר כי האסירים שנמלטו ראו אותו ואת הסוהר בוחנים את החול, כך דווח מאיר תורג'מן באתר Ynet.

סוהר בדק הבית, רס"ב דוד מוצלי, העיד מיד לאחריו - ואמר כי הוא בכלל חשב שמדובר בשמן. "זה היה שמנוני", טען. "זה מגיע מהאוכל שהאסירים מבשלים. הם מנקים בשר ושאריות אוכל בכיורים וזה גורם להרבה שמן בביוב. בדקתי אפילו עם ברזל ועם היד". מוצלי, יצוין, הוצא לחופשה כפויה וזומן לשימוע לפני פיטורין לאחר הבריחה.

בריחת האסירים מכלא גלבוע סוהר ועדת חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד