י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הקואליציה תגיע להסכמה"

אורבך התריע: התנגדות בקואליציה לחוק הגיור

במשרד לשירותי דת יצטרכו להציג את הרפורמה בגיור תוך שבועיים, אחרת חברת הכנסת מלינובסקי תעלה את הצעתה בנפרד | יו"ר סיעת 'ימינה' התריע בפני חבריו שהוא יתנגד לחוק; בסביבתו מסבירים כי הוא תומך בשימור מעמד הרבנות | ח"כ נוסף במפלגה צפוי להתנגד גם הוא לחוק אם יובא בנפרד

אורבך התריע: התנגדות בקואליציה לחוק הגיור
ניר אורבך צילום: פלאש 90

הקואליציה דחתה את ההצבעה על חוק הגיור של חברת הכנסת יוליה מלינובסקי, המאפשרת גם לראשי ישיבות מהציונות הדתית לגייר, זאת לאחר פשרה שהושגה.

במסגרת הסיכום, במשרד לשירותי דת יצטרכו להניח תזכיר ממשלתי של הרפורמה בגיור תוך שבועיים, והוא יעבור יחד עם החוק של מלינובסקי. אם לא יספיקו, ההצעה של הח"כית מ'ישראל ביתנו' תעלה להצבעה.

ההתנגדות העיקרית שהייתה לחוק הגיור הגיעה מכיוונו של חבר הכנסת ניר אורבך, אחרי שכבר התריע לפני כחודש בפני חבריו כי הוא לא תומך בחוק של מלינובסקי ולא יסכים לצאת מהמליאה או להימנע אלא יצביע נגדה, אך יתמוך בה אם תעבור יחד עם הרפורמה.

בסביבתו של יו"ר סיעת 'ימינה' אומרים כי הוא מתנגד להעברת החוק בנפרד מהסיבה שהוא תומך בשימור מעמדה של הרבנות הראשית וכי הוא מתנגד שראשי ישיבות שלא הוסמכו לגייר, יגיירו.

גם חבר הכנסת יום טוב כלפון מ'ימינה' הבהיר קודם ההצבעה, שהייתה אמורה להתקיים אתמול, כי הוא לא תומך בחוק. וכי הוא גם כן מתכוון להצביע נגדו, אם לא יעבור יחד עם ההצעה הממשלתית. אך יחד אם זאת הוא אומר: "מאמין שהקואליציה תגיע להסכמה על בסיס המתווה של השר כהנא".

השר לשירותי דת מתן כהנא יצטרך לסיים לגבש את הרפורמה שלו בתוך זמן קצר, בתקווה לקבל הסכמה כמה שיותר רחבה, מרבנים בציונות הדתית במסגרת המגעים בתקופה האחרונה, עליהם דיווחנו. אם לא יצליח להגיש, אורבך וכלפון יצביעו ככל הנראה נגד ההצעה של מלינובסקי.

ניר אורבך יוליה מילינובסקי גיור מתן כהנא יום טוב חי כלפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד