כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בישיבת הסניף של בריסק

הבן השישי של רבי אברהם יהושע מונה למשיב

מינוי חדש בישיבת 'יד הלוי' בירושלים, הסניף של ישיבת בריסק. בנו הישיש של הגרא"י סולובייצ'יק מונה לצד החתנים לכהן בצוות הישיבה, לקראת עוד שורת מינויים שצפויים. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים 

הבן השישי של רבי אברהם יהושע מונה למשיב
הגרא''י סולובייצ'יק ובניו צילום: בחדרי חרדים

מינוי חדש בישיבת 'יד הלוי' בירושלים הסניף של ישיבת בריסק בראשות הגאון רבי אברהם יהושע הלוי סולובייצ'יק. 

בנו של ראש הישיבה הגאון רבי זלמן הלוי סלובייצ'יק מונה ל'משיב' של סדר שלישי בישיבה, מה שנקרא בפי כל 'נושא ונותן'. הוא ישמש לצד הגאון רבי נחמיה צוקרמן מוותיקי התלמידים בבריסק זאת לאחר שהישיבה גדלה בשנים האחרונות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הוא ישמש כאמור לצידו של הגאון רבי נחמיה צוקרמן, עקב גילו המופלג וריבוי התלמידים הלומדים בסדר שלישי והצורך בעוד איש צוות.

כידוע, לרבי אברהם יהושע יש בלעה"ר עשרה בנים ועוד שישה חתנים, ארבעה מהחתנים כבר משמשים בצוות הישיבה בהם ראש ישיבת 'יד הלוי' הגאון רבי חיים ישראל הערץ. בין הבנים הבולטים הם ארבעת הראשונים שמוסרים שיעורים ומשמשים כמגידי שיעורים בישיבת בריסק, וכעת כאמור מצטרף גם הבן השישי, הגאון רבי זלמן שמונה בישיבת 'יד הלוי', לצד עוד מינויים שצפויים בבריסק וביד הלוי שיכללו גם את הבנים הנוספים של ראש הישיבה.  

כעת ב'יד הלוי' משמשים בעיקר חתניו של הגרא"י למעט שלושה מאנשי הצוות שמונו בקום הישיבה עליהם נמנים התלמידים הגדולים לבית בריסק.  

המינוי הפך לשיחת היום בחוגי בריסק, וכפי שידוע הסימן בבריסק לקראת מינוי חדש, הוא שלאחר חג בו נוהגים ללבוש פראק, ממשיך הבן המיועד להתמנות לתפקיד תורני, ללבוש את הפראק גם בימות החול. 

 

הרב אברהם יהושע סולובייצ'יק ישיבת בריסק ישיבת יד הלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד