כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
התרגיל האופוזיציוני

מאחורי הקלעים: הח"כ הגיע במונית והסתתר בחניון

האופוזיציה שחזרה אמש (רביעי) את 'ליל החניונים' הידוע, בו הופלה הממשלה הקודמת, כדי להפיל הצעת חוק של הקואליציה והסרת שני חוקים נוספים | את התרגיל רקח יואב קיש, בכיכובו של ח"כ גדי יברקן שהיה חולה בביתו | כל הפרטים

מאחורי הקלעים: הח"כ הגיע במונית והסתתר בחניון
גדי יברקן צילום: הדס פרוש, פלאש90

סמוך לשעה ארבע לפנות בוקר החליטו בקואליציה להסיר את החוקים שעל סדר היום אחרי שבהצבעה על חוק כלכלי, ניצחה האופוזיציה את הקואליציה זאת בזמן שמאחורי הקלעים גובש תרגיל פרלמנטרי מושחז אותו יזם חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד.

ההצעה הייתה אמורה לעבור ביתרון של ח"כ לקואליציה, וכך היה במשך כמה דקות בהצבעות על הסתייגויות, כאשר חבר הכנסת גדי יברקן כך חשבו באופוזיציה בכלל שוכב במיטה בביתו לאחר שחש שלא בטוב.

אלא שבקואליציה לא ידעו כי בשקט בשקט הגיע חבר הכנסת יברקן במונית לכנסת, והמתין בחניון כדי שסדרני הכנסת לא ירשמו כי הוא נוכח במשכן, שם הוא הסתתר כשעתיים ברכבו של ח"כ יואב קיש.

הישג לאופוזיציה: הצליחה להפיל הצעת חוק

האופוזיציה ביקשה בשלב מסוים להסיר את ההסתייגויות ולהצביע על החוק בקריאה שנייה ושלישית, (הצבעה בשלושה סבבים בו קוראים את שמות חברי הכנסת פעמיים ואז ניתנת הזדמנות לח"כים שלא הצביעו לבוא ולהצביע א.ק).

המזכירה החלה לקרוא בשמות חברי הכנסת, סבב ראשון עבר, והקואליציה ביתרון של ח"כ אחד. סבב שני החל, או אז יברקן יוצא מרכבו של קיש ונכנס למליאה במפתיע, "גדי יברק - נגד", נשמע הקול במליאה וסוחף את הקואליציה לבעיה קשה.

יו"ר הקואליציה עידית סילמן מיהרה לפרסה (מתחם ישיבה מחוץ למליאה. א.ק) שם ישב חבר הכנסת אלכס קושניר שקוזז עם חברת האופוזיציה אתי עטיה שאביה הלך לעולמו שעות קודם לכם, וביקשה ממנו להפר את הקיזוז ולהיכנס להצביע כדי שהקואליציה תהיה שוב ביתרון.

קיש שם לב לנעשה ומיהר אף הוא לפרסה שם ישב חבר הכנסת עופר כסיף שאף הוא קוזז עם השרה מרב מיכאלי, ושכנע אותו להפר גם הוא את הקיזוז כמו שנהגו בקואליציה.

כך למעשה הפילו את החוק, והתישו את הקואליציה שהסירה גם את שאר החוקים מסדר היום, מדובר בחוקים שייאלצו כולם להגיע לחקיקה מחודשת מאפס. הגשת ההצבעה, המתנה 45 יום או פטור מחובת הנחה, קריאה ראשונה, הכנות בוועדה והצבעה בשנייה ושלישית.

גדי יברקן יואב קיש אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד