ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
דאגה וחשש

איראן שיגרה רקטה 'בהצלחה' לגובה 470 ק"מ מעל כדור הארץ

דובר משרד ההגנה האיראני מדווח כל שיגור מוצלח של רקטה משוכללת • המכשירים שוגרו לגובה של 470 ק"מ מעל כדור הארץ • שרת החוץ של בריטניה שוחחה עם מקביליה בארה"ב, צרפת וגרמניה והביעה "חששות מתוכנית הגרעין האיראנית"

איראן שיגרה רקטה 'בהצלחה' לגובה 470 ק"מ מעל כדור הארץ
אילוסטרציה צילום: pexels

איראן הודיעה היום (חמישי) על שיגור מוצלח של רקטה נושאת לוויין לחלל עם שלושה מכשירי מחקר, וזאת על רקע שיחות על הגרעין עם מעצמות העולם.

דובר משרד ההגנה האיראני, אחמד חוסייני, אמר כי הרקטה נושאת הלוויין סימורג', (שפירושו עוף החול בפרסית) היא ההישג החדש ביותר של סוכנות החלל האיראנית.

חוסייני הוסיף, "לראשונה, שלושה מכשירי מחקר שוגרו בו זמנית למרחק של 470 קילומטרים במהירות של 7,350 מטר לשנייה". הדובר לא פירט אילו מכשירים שוגרו לחלל, וגם לא אם חפץ כלשהו נכנס למסלול סביב כדור הארץ, הוא גם לא ציין את השעה המדויקת של השיגור.

על פי הדיווחים באיראן, סימורג' (Simorgh) הוא משגר מסלולי גדול יותר מהדגמים הקודמים, אך כולם הם כלי שיגור מסלולי חלל בעלי קיבולת קטנה. יש לציין כי בשנים האחרונות רשמה איראן כמה כישלונות בתחום שיגור חללית לחלל, טענת איראן כי השיגור הנוכחי הצליח, לא אושר על ידי גורמים אחרים בתחום.

שרת החוץ של בריטניה, ליז טראס, הודיעה ששוחחה עם מקביליה בארצות הברית, צרפת וגרמניה על "החששות מתוכנית הגרעין האיראנית". אתמול פורסם לראשונה במהדורה המרכזית ב'כאן 11' שמערכת הביטחון מעריכה שאיראן קיצרה את טווחי הזמנים עבור כמות האורניום המועשר המספיקה לפצצת גרעין. לפני נתוני מערכת הביטחון, איראן רחוקה כעת בין שישה לשמונה שבועות מכמות חומר בקיע המספקת לפצצה.

מוקדם יותר החודש, אמר שר התקשורת של איראן ש"יהיו חדשות טובות לגבי שיגור לוויין עד מרץ", וזאת בעקבות סדרה של כישלונות עקב ניסיונות שיגור כושלים.

איראן שיגור רקטה חלל הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד