ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מכה לבנט • לבני 'תקעה' המהפכה בשירותי הדת

שרת המשפטים החליטה שלא לקדם בוועדת שרים לענייני חקיקה את המהפכה בשירותי הדת, עליה הכריזו בנט ובן דהן • הבית היהודי: "עצוב. יום של חג למפלגות החרדיות"

בנט בן דהן בעת הגשת המהפכה
בנט בן דהן בעת הגשת המהפכה

הבוקר, במהלך דיון בוועדת שרים לענייני חקיקה, החליטה שרת המשפטים ציפי לבני שלא לקדם את המהפכה בשירותי הדת, עליה הכריזו שר הדתות נפתלי בנט וסגנו הרב אלי בן דהן בשבוע שעבר.

בבית היהודי מגיבים ואומרים: "יום עצוב למדינת ישראל".

לדברי בכירים במשרד הדתות, "התוצאה הישירה: המינויים הפוליטיים בשירותי הדת ימשכו, שירותי הדת עבור כל אזרח יצטמצמו, וחוסר היעילות המועצות הדתיות יימשך, יום של חג למפלגות החרדיות".

כזכור, במסגרת המהפכה הוכנסו שני חוקים בחוק ההסדרים, שנועדו לכפות התחדשות על המערכת: ניתוק הפוליטיקה מהדת (המינויים של ראשי המועצות הדתיות ייעשו על ידי ועדת איתור או מכרז פומבי, בשקיפות ועל פי אמות מידה מקצועיות-ניהוליות) וצמצום מספר המועצות הדתיות, שיוביל לחיסכון כספי שיופנה לשיפור ולהרחבת סל שירותי הדת, לכל אזרח.

לדברי בכירים במשרד הדתות, "זהו יום עצוב לאזרחי המדינה, ותמוה שהשרה ליבני, שרוממות הליברליות בגרונה, מחליטה למנוע את המהפכה בשירותי הדת. מה שבטוח, התוצאה הישירה של ההחלטה של ליבני היא מיגור התחרות והיעילות בשירותי הדת: המינויים הפוליטיים בשירותי הדת ימשכו, סל שירותי הדת עבור כל אזרח יצטמצם וחוסר היעילות במועצות הדתיות יימשך.

"אנחנו נילחם בהחלטה הפופוליסטית וחסרת השחר הזו. חבל שציפי ליבני לא הבינה שתם עידן הפוליטרוקיות".

במשרד המשפטים לא יודו בכך, אך נראה כי המאבק בין 'הבית היהודי' ל'התנועה' בכל הקשור ל'חוק שטרן', הוא שהוביל לטרפוד החוק בוועדת השרים. בבחינת, פגעתם ב'חוק שטרן', נהרוס לכם את הרפורמה בשירותי הדת.
ציפי לבני נפתלי בנט אלי בן דהן רפורמה משרד הדתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד