כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
גידול חד

עליה של 220% בחרדים שיצאו ללימודים; זו האקדמיה המובילה

לפי נתוני המכון הישראלי לדמוקרטיה לשנת 2021, עליה חדשה של 220% בחרדים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה בשנים תש"ע-תשפ"א ● גידול חד של 14% במספר הלומדים החרדים באקדמיה בשנה"ל תשפ"א ● ד"ר גלעד מלאך: "עיקר העלייה היתה באוניברסיטה הפתוחה, שמאפשרת לימודים מרחוק"

עליה של 220% בחרדים שיצאו ללימודים; זו האקדמיה המובילה
סטודנטים חרדים צילום: freepik

מידי שנה מפרסם המכון הישראלי לדמוקרטיה את 'שנתון החברה החרדית בישראל' שעורכים חוקרי המכון ד"ר גלעד מלאך וד"ר לי כהנר. המסמך שסוקר את השינויים והמגמות בכל תחומי החיים בציבור החרדי, מקדיש פרק נרחב גם לשינויים בנתונים של סטודנטים וסטודנטיות חרדים במערכת ההשכלה הגבוהה.

לפי הנתונים בשנת הלימודים תשפ"א, למדו במוסדות האקדמיה בישראל 14,700 סטודנטים חרדים, שהם 4.5% מכלל הסטודנטים שלמדו בשנה זו בישראל, זאת בהשוואה ל2% בלבד בשנת הלימודים תש"ע. רובם המכריע של החרדים באקדמיה בשנה"ל תשפ"א – 82%, למדו לתואר ראשון.

הגידול המהיר במספר הסטודנטים החרדים הגיע לשיא בשנת האחרונה, עם עליה של קרוב ל2,000 סטודנטים, המהווים גידול חד בשיעור של כ-14%. עוד עולה מהנתונים שהגידול בקרב גברים חרדים, היה גבוה מהגידול בקרב נשים חרדיות ועמד על 15% בהשוואה ל13.5% בלבד בקרב נשים חרדיות.

נתוני המכון הישראלי לדמוקרטיה, מתייחסים גם להרכב מוסדות הלימוד בהם לומדים הסטודנטים החרדים. מהנתונים עולה כי הוא האוניברסיטה הפתוחה מובילה בכמות הסטודנטים החרדים עם 20% מכלל ציבור הסטודנטים, זאת בהשוואה ל11% בשאר האוניברסיטאות ו45% בכל המכללות האקדמיות גם יחד.

לדברי ד"ר גלעד מלאך מעורכי השנתון: "בזמן הקורונה היו מסגרות שונות שלא פעלו בצורה סדירה. אנשים הרשו לעצמם, במיוחד משום שמסגרות אקדמיות פעלו בזום, לפנות ללימודים אקדמיים. עיקר העלייה היתה באוניברסיטה הפתוחה, שמאפשרת לימודים מרחוק".

ד"ר מושיק לביא סמנכ"ל חדשנות ויזמות והממונה על הנגשת הלימודים לחברה החרדית באוניברסיטה הפתוחה, מברך על הנתונים ואומר כי "השינויים בדרישות של שוק העבודה ההתפתחות הטכנולוגית ומשבר הקורונה, הם זרזים משמעותיים להצטרפות של חרדים רבים ללימודים אקדמיים ולרכישת מקצוע בצורה מסודרת. הבחירה של חרדים רבים באוניברסיטה הפתוחה כמוסד לימודים מועדף, היא תוצאה של גמישות מירבית שמאפשרת לסטודנט או הסטודנטית החרדים לבחור את מסלול הלימודים, מקום הלימודים ושיטת הלימודים בצורה הנוחה ביותר והמתאימה ביותר לאורח החיים החרדי".

השאירו פרטים ליצירת קשר עם האוניברסיטה הפתוחה>>>

אוניברסיטה פתוחה חרדים באקדמיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד