כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בתגובה לדרישה לפטרו

הרב ליאור מביע תמיכה ברב לאו: "התנכלות לקדושתה של ישראל"

הרב דב ליאור, מבכירי הרבנים החרד"לים מפרסם תמיכה ברב הראשי לישראל, שאיים לא לאשר תעודות גיור אם ראש מערך הגיור יפוטר ובתגובה עולה דרישה בקואליציה לפטרו מתפקידו: "הקב"ה יסכל את עצתם של אלה שרוצים לפגוע הצביון היהודי" • צפו בדבריו

הרב ליאור מביע תמיכה ברב לאו: "התנכלות לקדושתה של ישראל"
הרב דב ליאור צילום: Gershon Elinson/Flash90

הרב דב ליאור, רב היישוב קריית-ארבע לשעבר ומבכירי רבני הזרם החרד"לי בציונות הדתית, מפרסם היום (חמישי) דברי חיזוק לרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, שמאיים להפסיק לאשר תעודות גיור.

הרב ליאור פרסם סרטון, בו הוא מחזק את הרב לאו, שהבהיר במכתב לראש הממשלה נפתלי בנט, שאם דרישתו של השר לשירותי דת, מתן כהנא, תתקבל ואכן ראש מערך הגיור שמקורב לו, יפוטר, הוא יפסיק לאשר את תעודות בגיור. דבריו של הרב מגיעים בעקבות הקריאות מצד שרים וחברי כנסת בקואליציה לפטר את הרב לאו מתפקידו.

"זאת התנכלות לקדושתה של ישראל וקדושת המחנה. צריכים לעמוד בתוקף". אמר הרב, ואמר כי הוא מתפלל ש"הקב"ה יסכל את עצתם של כל אלה שרוצים לפגוע בצביונה היהודי של מדינת ישראל".

חבר הכנסת איתמר בן-גביר, שהרב ליאור, הוא המנהיג הרוחני של מפלגתו - 'עוצמה יהודית', תקף את השר לשירותי דת וטען: "כהנא מפלג את הציבור, פוגע במסורת היהודית וחמור מכך מוביל לקיטוב ושסע בחברה הישראלית".

כן התייחס לרפורמה בגיור שמתגבשת, בצל האפשרות כי חבריו לסיעה כן יתמכו בה אם הרב דרוקמן יפרסם תמיכה, וטען שהיא "מדיניות חשוכה שעטופה בסיסמאות נבובות, נגד ההלכה המסורה לנו מדורי דורות".

דב ליאור דוד לאו חוק הגיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד