כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מעשה חבלה בכוונה מחמירה

ההמון צעקו "יהוד, יהוד" - פתחו את הדלתות וניסו לבצע לינץ'

הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד תושב חורה, בגין ביצוע מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, ידוי אבנים לעבר כלי תחבורה, התפרעויות ועבירות נוספות במהלך מבצע "שומר החומות" | באחד המקרים, ההמון צעקו "יהוד, יהוד", פתחו את כל דלתות הרכב, ניסו להוציא את הנהג, ובמקביל, זרקו לעברו אבנים רבות והיכו במוטות ברזל

ההמון צעקו "יהוד, יהוד" - פתחו את הדלתות וניסו לבצע לינץ'
פלסטינים בגבול עזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בב"ש כתב אישום נגד תושב חורה, בגין ביצוע מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, ידוי אבנים לעבר כלי תחבורה, התפרעויות ועבירות נוספות במהלך מבצע "שומר החומות".

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין אלכס דרנבוים, הנאשם אוסאמה טלאלקה, בן ה-19, תושב חורה שבנגב, נטל חלק במהומות ובהפרות סדר בכניסה לישוב חורה במהלך מבצע "שומר החומות", השתתף בחסימת כבישים, עצר כלי רכב, יידה אבנים לעבר רכבים מטווח קצר, הכל מתוך מניע לאומני- אידיאולוגי.

בלילה שבין 11.5.21 ל-12.5.21, חסם הנאשם יחד עם אחרים, באמצעות מחסום בכביש, את דרכו של נהג ליד צומת שוקת, שנאלץ לעצור את רכבו מאחר שהמון רעולי פנים התגודדו סביב הרכב. אחד מהנוכחים שאל את הנהג בערבית, אם הוא יהודי או ערבי והנהג ענה כי הוא יהודי ומעסיק הרבה אנשים באיזור.

אז, האנשים בהמון צעקו "יהוד, יהוד", פתחו את כל דלתות הרכב, ניסו להוציא את הנהג מהרכב, ובמקביל, זרקו לעברו אבנים רבות והיכו במוטות ברזל ופגעו בפח הרכב ובשמשה האחורית, שנופצה. גם הנאשם יידה אבן לעבר הרכב, שפגעה בו. בשלב מסוים, אחד האנשים צעק לנהג שיתן גז, הנהג עלה על המחסומים ועל האבנים בכביש, ונמלט בנסיעה.

ערב למחרת, הגיע הנאשם שוב לצומת חורה, על מנת להמשיך לקחת חלק בהפגנות ובהפרות הסדר, אולם באותה עת לא נסעו כלי רכב על הכביש, בשל חסימתו על ידי כוחות המשטרה. על כן, הלך הנאשם עם חבריו, לעבר צומת שוקת, שם היו שוטרים רבים וכלי רכב משטרתיים.

בדרכם, ברגל, עברו הנאשם עם חבריו בפנצ'ריה ונטלו משם צמיגים, הנאשם הניח צמיגים, זה על זה, ואחר הצית אותם. לאחר ההצתה, דרדרו חבריו של הנאשם את הצמיגים למטה, לעבר השוטרים. לאחר מכן, יידו הנאשם וחבריו אבנים לעבר השוטרים וכלי הרכב המשטרתיים שהיו בצומת.

התיק נחקר ע"י שירות הביטחון הכללי ויחידת פח"ע ימ"ר נגב במשטרת ישראל. כתב האישום מייחס לנאשם שני אישומים בגין ביצוע עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, יידוי או ירי של אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה, היזק במזיד לרכב ממניע גזעני, התפרעות, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות ומעשה פזיזות באש. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

כתב אישום שומר החומות ניסיון לינץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד