כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שוב חוזר • 'חוק עמאר' הוגש לוועדת השרים לחקיקה

ח"כ אברהם מיכאלי מש"ס הגיש את 'חוק הרב עמאר' לדיון בוועדת שרים לחקיקה • דרעי מכחיש קשר • ומי עומד מאחורי הגשת החוק - אוליגרכים או ניסיון להביך את 'הבית היהודי'?

הגר"ש עמאר עם הרב סתיו. צילום: בנצי ששון
הגר"ש עמאר עם הרב סתיו. צילום: בנצי ששון

לכל מי שתהה איך חלפו יומיים בלי שנשמע צמד המילים 'חוק-עמאר': ביום ראשון הקרוב תדון ועדת שרים לענייני חקיקה בחוק שיאפשר לרב ראשי מכהן להיבחר בשנית. החוק - המכונה 'חוק עמאר' מופיע הפעם בוורייציה מנוסחת מעט אחרת. אותה הגברת, בשינוי האדרת.

מניח הצעת החוק הוא ח"כ אברהם מיכאלי, לשעבר יו"ר סיעת ש"ס בכנסת. באופן רשמי מציע מיכאלי את החוק 'על דעת עצמו', אך כל מי שמכיר את הנפשות הפועלות בש"ס, מבין כי מיכאלי לא יטול ריזיקה בהגשת חוק שלא על דעת פטרוניו, יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר הסיעה אריאל אטיאס.

הניסיון לבדוק מה הביא שוב להנחת החוק שגרם כל-כך הרבה כאב ראש במערכת הפוליטית מציף שלל נימוקים מעניינים. האחד: לחץ של אוליגרכים המקורבים לגר"ש עמאר בכיוונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. חשוב להדגיש: לקונספירציה זו אין אישור רשמי משום גורם.

הסבר נוסף: הרצון לתקוע את החוק לפרק זמן ממושך, לאחר שהסיכויים להעברתו בוועדה קלושים למדי. סביר להניח שסיעות 'יש עתיד' ו'התנועה' יפילו אותו בקול רעש גדול, וזאת לאחר שהגר"ע יוסף לא הסכים להתחייב ל'דיל הרבנים עמאר-סתיו' - הדיל שהוא משאת נפשם.

בש"ס ייהנו למדי לראות את מבוכת 'הבית היהודי', לאחר שחוק שהובטח בהסכם הקואליציוני כי יעבור, יופל בידי 'האחים' מיש עתיד והתנועה.
חוק עמאר אברהם מיכאלי אריה דרעי ועדת שרים לחקיקה הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד