כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
רפורמה בשוק הדואר

הכרזה דרמטית: הפרטת דואר ישראל והגברת התחרות

חברת הדואר בדרך ל-100% הפרטה: כשלב מקדים יונפקו 40% ממניות החברה, ובמקביל יקודמו הליכים שיביאו להפרטה מלאה דרך מכירת שאר מניות המדינה בחברת הדואר באמצעות מכירה פרטית, או הנפקה או כל שילוב ביניהן

הכרזה דרמטית: הפרטת דואר ישראל והגברת התחרות
דואר ישראל צילום: Yaakov Naumi/Flash90

שר התקשורת יועז הנדל הודיע השבוע על כוונתו לקדם הפרטה של 100% מאחזקות המדינה בחברת דואר ישראל. ההחלטה התקבלה לאחר שורת דיונים בהשתתפות הדרגים המקצועיים במשרד באוצר ובשיתוף רשות החברות. לדעת הדרגים המקצועיים, הפרטה מלאה של חברת הדואר מהווה פתרון ארוך טווח לבעיות המבניות של חברת הדואר ולשירותי הדואר לציבור.

מתווה ההפרטה עליו מבקש לקדם הנפקה לבורסה של עד 40% ממניות חברת הדואר בבורסה לניירות ערך בתל אביב. במקביל להנפקה של 40% ממניות חברת הדואר, יקודמו הליכים שיביאו להפרטה מלאה דרך מכירת שאר מניות המדינה בחברת הדואר באמצעות מכירה פרטית, או הנפקה או כל שילוב ביניהן, או באמצעות הפרטת 100% ממניות הדואר ככל שההנפקה בבורסה לא תבשיל.

כזכור, בשנת 2018 החלה המדינה הליך מכירה של 20% ממניות החברה למשקיע פרטי. במשרד התקשורת סבורים כי מודל זה לא משיג את המטרה, וכל עוד המדינה נשארת בעלת השליטה בחברת הדואר היא נדרשת כל כמה שנים להזרים מאות מיליוני שקלים להסדרת פעילות החברה.

במקביל למימוש מתווה ההפרטה יפעלו משרד התקשורת ומשרד האוצר לעדכון הרגולציה על שוק הדואר ועל חברת הדואר, במסגרת תיקון חוק הדואר שנידון בימים אלו בוועדת הכלכלה. הרפורמה המוצעת כוללת הרחבת התחרות בתחום שליחת מכתבים, תמרוץ המעבר לדיגיטציה, שינוי שיטת הפיקוח על המחירים, הפחתת הרגולציה וקנסות גבוהים יותר על הפרות הוראות הרישיון.

יועז הנדל דואר ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד