י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לפנות מיטות • שחרור מוקדם

כך נערכים בבתי החולים מחשש לגל אשפוזי ילדים

בשל החשש שהגל החמישי יביא איתו עלייה במספר הילדים המאושפזים - בוחנים בימים אלה מנהלי המחלקות לרפואה דחופה, שינוי בהנחיות אשפוז הילדים וכן בשחרור מהיר יותר של ילדים המאושפזים למטרת 'השגחה' | "השינוי אמור לפנות מיטות במחלקות קורונה ילדים שזקוקות לכך אם באמת יהיה גל גדול של ילדים"

כך נערכים בבתי החולים מחשש לגל אשפוזי ילדים
מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קצב ההדבקה המהיר של וריאנט האומיקרון ואשפוזם ההולך וגדל של ילדים, בין היתר בשל השפעת, מוביל לבחינת צעדים חדשים. על פי הפרסום ב-ynet, אתמול (רביעי) התקיים דיון בנוכחות מנהלים וצוותים רפואיים שם דנו על שינוי ההנחיות באשר לאשפוז ילדים. 

בדיון, נבחנה האפשרות לשנות את הקריטריונים המנחים על אשפוזם של ילדים - במטרה למנוע כמה שאפשר אשפוזים שאינם נחוצים. על פי הפרסום, נבחנת האפשרות של שחרור מהיר יותר של ילדים ותינוקות הסובלים מחום, ומאושפזים למטרת השגחה בלבד. 

יש לציין כי לעת עתה לא נצפתה בישראל עלייה חריגה של ילדים חולי קורונה המאושפזים בבתי החולים. "הכיוון הוא להקל בנושא הזה של אפשרות לשחרר ילדים הביתה, בעיקר בתינוקות הקטנים שפעם היה צריך לאשפז אותם ולעשות בירור מלא", סיפר הפרופ' דוד גרינברג, יו"ר החטיבה לרפואת ילדים במרכז הרפואי סורוקה. 

גרינברג הוסיף כי ההנחיות הישראליות עד עכשיו היו - שתינוקות עד לפחות גיל חודש נשארים באשפוז להשגחה "ועכשיו הכוונה היא לאמץ את ההנחיות האמריקניות ולהוריד את הגיל הזה ל-21 יום. עם המון תנאים לדוג' כשהילד במצב טוב". 

עוד אמר הפרופסור כי "זה אמור לפנות מיטות במחלקות קורונה ילדים שזקוקות לכך אם באמת יהיה גל גדול של ילדים". והתריע: "בארה"ב ובאנגליה אנחנו רואים את גל הילדים".

 

 

 

קורונה אומיקרון בתי החולים רפואה דחופה שפעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד