י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מליצמן ועד יש עתיד

מאחורי הקלעים: לייבל'ה מסכם שבוע שחור

והשבוע במהדורה: האם לייבל'ה צריך ללכת לפסיכולוג? היכן ליצמן משך את כספי הפרישה? באיזה מהשבועונים הדפיסו את אותה הכותרת? הח"כ שאכל עוגיות בד"ץ בשדה התעופה בפולין, וחברי הכנסת של 'יש עתיד' שתרמו למצ'ינג של הכוללים

מאחורי הקלעים: לייבל'ה מסכם שבוע שחור
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

שבוע שחור עבר על לייבל'ה והציבור החרדי כולו. לייבל'ה מחפש בדחיפות בימים אלו פסיכולוג שיעשה סדר בבלבול השורר בראשו.

לייבל'ה שב ומזכיר לעצמו שלצד החובה הקדושה לעדכן את קוראיו הנאמנים בכל הנעשה והנשמע, יש להיזהר מאוד שלא לפגוע חלילה בכבודו של אף אחד. לייבל'ה אינו לוקח צד בשום דבר, אך החיזוק הגדול בעניין כבוד הבריות, יהיה לעילוי נשמת מי שזקוק לכך.

אפילן הינדל'ה ששומרת על קור רוח אל-מול אירועים דרמטיים ובשיא תקופת הקורונה נהגה באיפוק רב ושמרה גם על לייבל'ה שלא יצא מאיזון. השבוע לאור האירועים הקשים, לא הצליחה לשלוט ברגשותיה ופרשה ידיה לשמים וצעקה 'טאטע עד מתי'.

בעקבות זאת, לייבל'ה כבר חשב לא לכתוב את המדור השבועי מרוב צער ויגון, אך במחשבה שנייה החליט שדווקא השיחה עם הקוראים תהיה בבחינת שימו לב אל הנשמה.

לייבל'ה התבשר כבר במוצאי שבת על סופו של ליצמן בפוליטיקה ופרישתו הדרמטית, בטור של חברנו ארי קלמן, לייבל'ה פתח את עיתוני סוף השבוע וגילה אותם כותרות ב'משפחה' ו'בקהילה' 'ויוותר יעקב לבדו' במשפחה שמו בשער ב'בקהילה' הסתפקו בכותרת הטור של יעקב ריבלין.

את אותו יענק'ל ליצמן ראה לייבל'ה בצהרי יום חמישי כשהוא ממתין כאחד האדם ממש למשוך את כספי הפרישה מהכנסת מהכספומט בירושלים.

אפרופו עיתונים, לייבל'ה פתח השבוע את עיתוני המודיע והמבשר כמידי בוקר וראה הבדל בתארים של זוג שהתארס מחסידות צאנז. בעוד ב'המבשר' הוסיפו את המילה 'החבר' כנהוג בחצר צאנז לבחור שנבחן על כמות מסוימת של דפי גמרא, בעיתון 'המודיע' השמיטו זאת.

איש התקשורת הבכיר ישראל כהן נצפה השבוע במרכז חסידי ויז'ניץ שם קיבל את ברכת הרבי לאחר שמחה משפחתית. כהן כחסיד ויז'ניץ בקי ורגיל, נתן גם את הנשיקה הויז'ניצאית המפורסמת.

אפרופו חסידים, שמחת השבוע המדוברת ביותר בחסידות סלונים עם אירוסי נכדו חביבו ונאמן ביתו הבחור החשוב יעקב יצחק ויסבלום שהתארס עם בת דודתו לבית ברזובסקי, יודעי דבר אומרים כי מדובר בשידוך המאה בעולם החסידות ולא רק בסלונים, שידוך שידובר בו רבות וייכתב בספר דברי הימים של רחוב סלנט. 

קרוב לסלונים ליד ביתו של הקמב"ץ יואליש קרויס ראה לייבל'ה את העיתונאים שלנו ארי קלמן ואבי גדלוביץ' שותים בצמא את דבריו.

בפולין פגש לייבל'ה את ח"כ מאיר פרוש שנתן גיחה לסוף שבוע למסע של חסידות ויז'ניץ ממונסי.

לאחר שרצה לחזור כבר לארץ היה עיכוב גדול בטיסה, ובשדה תעופה ישב פרוש לענות לפניות. מי שנרתם לחלק עוגיות היה מתס קורמן מבני יששכר דינוב פרוש לא רצה לקחת ממתיס את העוגיות עד שהוברר לו שזה עוגיות נחמה העדה החרדית... והסכים.

בניחום אבלים בבית הסופר חיים ולדר ז"ל ראה לייבל'ה את הפוסק הצעיר עמרם פריד יחד עם איש העסקים מאיר גל אותו בירך רבי עמרם בחום. 

את כתב 'בחדרי' יענקי פרבר ואיש התקשורת אריאל אלחרר, תפס לייבל'ה כשהם בלשכתו של חבר הכנסת מיכאל מלכאלי, יחד עם העיתונאי דודי בן חמו.

במסגרת מעבר עיתון 'משפחה' לכנפי נשרים בבניין התאגיד, ראה לייבל'ה את העיתונאי יצחק נחשוני מחנה את רכבו ליד הצ'יפרכל. 

לאחר שסגר סדרת אירועים עם ממלכת 'דרשו' נצפה אמן הרגש מוטי שטיינמץ מתדלק את רכבו בדרכו לשמח עוד יהודים. מוטי מתדלק כמו שלייבל'ה אוהב: בשירות עצמי שהוא זול יותר, זאת כנראה לפי בקשת מנהלו האישי.

ולאחר ששטיינמץ תדלק, אמן הרגש השני מוטי ויזל תדלק בשתיית אלכוהול עם הרבי מספינקא, שערך שבע ברכות לרגל שמחת נישואי נכדו. השניים שתו עד דלא ידע בין רחוב דונולו לחומה השלישית.

ישראל דיסקינד מפורום משפחות אסון מירון, נצפה באוקראינה בהכוונה אחרונה לצלם הבית של 'בחרדי' הצלם ישי ירושלמי והצלם דוד קשת, רגעים ספורים לפני הגעת המשפחות לתפילה ציון סנגורן של ישראל בברדיטשוב.

ה

והאם יש עתיד ליהדות ב'יש עתיד'? לייבל'ה עקב השבוע מקרוב אחרי הקמפיינים של 'יבנה וחכמיה' והקמפיין הבינלאומי של בתי חב"ד שהובילה חברת צ'רידי וגילה כי שר התיירות יואל רזבוזוב וח"כ רון כץ ממפלגתו של יאיר לפיד הצטרפו לתורמים. בעוד רזבוזוב השתתף בערב שגרירים לבניית בית חב"ד, תרם ח"כ רון כץ לקמפיין יבנה וחכמיה של כולל 'פלא יועץ' מפתח תקווה שגייס סכום לא רע. האם יאיר לפיד יודע?. 

בשבע ברכות האחרון לבן מנכ"ל שיח סוד שמעון לוי הגיע להשתתף הלורד הבריטי יצחק שפירא שהוא כידוע אחד המועמדים להחליף את חבר הכנסת יעקב ליצמן שהודיע כזכור על פרישה.

ומניו יורק, הקונסול הכללי אסף זמיר שהחלים בימים אלו מקורונה, חזר לפעילות סדירה בזירה הלאומית. ונצפה השבוע בבית קפה במנהטן לשיחה ערה עם ידידו עו"ד רוני פאלוך והנגיד דודי פרקש מחב"ד אולימפיה שבמונסי. לייבל'ה לא הצליח לדלות את פרטי הפגישה.

בשמחת שבע ברכות לבן ראש המקהלה סאטמר יואל ווברמן בליווי תזמורתו של המאסטרו יוחי בריסקמן ראה לייבל'ה את החזן העולמי מוטי בויאר נותן הופעה.

לייבל'ה הגיע ביום שלישי לחתונת בן הגר"י מצגר עם בת איש העסקים ישראל מורגנשטרן יו"א זק"א ישראל שהתקיימה באולמי הדר דימול. לייבל'ה ראה את כל המי ומי שם רבנים, אדמו"רים, אישי ציבור ואפילו את השייחים הדרוזים.

לייבל'ה ראה ביציאה מהאולם את בכיר הליכוד ח"כ ניר ברקת עם ח"כ יעקב אשר לצד היועץ החרדי אליהו ארנד שאירח בכבוד את המשתתפים הבכירים שהגיעו לשמחה.

לייבל'ה ראה גם את עורך הפלס נתי גרוסמן גיסו של הרב מצגר, יחד עם חוק ברקת בכבודו ובעצמו.

גם את עורך הדין עמית חדד ראה לייבל'ה בחתונה יחד עם רפי מנת מהכשרות, כשהדרוזים מסתכלים בהערצה רבה.

בצהרי חמישי הגיע לייבל'ה למפגש מרשים יחד עם עשרות עיתונאים ומובילי דעת קהל נחשבים למסעדה של אלי דיוויס בירושלים, שם פגש את ראש העיר משה ליאון שהתייצב באומץ בפני העיתונאים ששאלו שאלות קשות בנושא הרכבת הקלה. 

מחוץ למפגש היכן שחופרים עמוק עוד רכבות ראה לייבל'ה את ליאון ויועצו שמעון ברייטקופף במנהג הידוע להצביע היכן שרואים התפתחות. 

בכניסה למפגש פגש לייבל'ה את הדובר יצחק פלדמן ששלף את העיתונאים החרדים בשעות בוקר מוקדמות של יום חמישי בניגוד להרגלם הקבוע. 

אפרופו ליאון, במהלך השבוע יהודי טוב הלך בסמוך לעיריית ירושלים וראה איזה תג נטוש על הרצפה, מדין השבת אבדה הרים אותו וגילה שמדובר בתג מאירוע של המכון החרדי לחקרי מדיניות ועל מופיע השם משה ליאון.

השבוע גם הגיע לייבל'ה למלון 'ניר עציון' שם פגש את הגאון הרב אברהם יוסף רבה של חולון בתפילת שחרית כפי ההנחיות. 

את האיש שלנו במכבי מוישה שלזינגר תפס השבוע לייבל'ה ליד שלט של חומוס אליהו במודיעין עילית, כשהא ממתין לשטיפת רכבו שצוחצח והוברק כראוי. 

על פי הכללים המחמירים ראה לייבל'ה את סגן ראש העיר ירושלים אברהם בצלאל, שתועד לצד הראשון לציון הגר"י יוסף, בוועידה החינוכית היוקרתית "להקשיב לקשב", כשעל פניו מסכה לפי כללי משרד הבריאות.

את משה חרש, מנהל המחלקה לייעוץ רפואי בעזר מציון, ראה לייבל'ה כשהוא מקבל סקירה מקיפה מאחראי חדרי ניתוח בבית החולים החדשני רפאל שברמת החייל, שסקר בפני האורח את מיטב הטכנולוגיות החדשות הקיימות בבית החולים.

לייבל'ה ראה אתגר לאומי. בסיור ב'מרכז כיוון' יחד עם מנהל המגזרים בבנק יצחק חסידאל אמר יו"ר דירקטוריון בנק לאומי למנכ"ל קרן קמ"ח מוטי פלדשטיין שהוא מצפה לראות חרדים גם בכל הדרגים בבנק.

ולפינת השמחות השבועית

ברכת מזל טוב להלל פרידמן מבעלי משרד הפרסום הגדול 'בולטון פוטנציאל 'לרגל שמחת אירוסי בנו עם בת הנגיד מנדי רייך מפתח תקווה. בשמחה הגיעו כל צמרת ויז'ניץ. 

ברכת מזל טוב לאהרן סאמט מעסקני חסידות תולדות אהרן לרגל שמחת נישואי בתו.

ברכת מזל טוב לעסקן חיים מאיר מרקוביץ מחסידות ויז'ניץ בארה"ב לרגל שמחת אירוסי בנו. 

ברכת מזל טוב לשלמה יהודה קליין בעל רשת 'היימיש' סלולר בבני ברק לרגל שמחת הברית לבנו שנערכה השבוע. לייבל'ה הגיע לשיכון סאטמר ותיעד את שלומי במעמד ה'וואך נאכט' רגע לפני הברכה שקיבל התינוק.

ברכת מזל טוב ליואל צבי רוטנברג משב"ק הרה"צ רבי יעקב מאיר שכטר לרגל שמחת נישואי בנו בשעה טובה ומוצלחת.  ושמחה נוספת אצל הגרי"מ, ברכת מזל טוב לדוד אפל משב"ק הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר לרגל שמחת הולדת הנכד, בן לחתנו מרדכי יעקב רוטנברג. 

ולסיום, ברכת מזל טוב לישראל משה ווינר מנכ"ל ויינרס שטריימל'ך לרגל שמחת נישואי בתו, שתיערך ביום חמישי הקרוב באולמי בעלזא בירושלים.

לייבל'ה רכילות חרדית חיים ולדר יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד