כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"גזר דין מוות כלכלי"

ביצים מחו"ל: העקיצה של הח"כ לאיווט ליברמן

ועדת הכלכלה מבקשת לפתוח את מכסות יבוא הביצים לארץ: חשש גדול מיבוא ביצים חומות נגועות בדם. ח"כ מקלב עקץ את ליברמן: "חקלאות זה מקצוע של עולים חדשים". נציג המגדלים שמעון ביטון: "משרד החקלאות אמור להיות הבית של החקלאים אך הוא בית הקברות של החקלאים"

ביצים מחו"ל: העקיצה של הח"כ לאיווט ליברמן
תבניות ביצים צילום: משרד החקלאות

לאחר שבוע של משא ומתן מורכב מול משרד החקלאות ונציגי החקלאים: ועדת הכלכלה של הכנסת מבקשת לפתוח את מכסות יבוא הביצים לארץ, זאת לאור המחסור הצפוי בביצים בארץ בשבועות הקרובים, בעקבות השמדתם של מספר לולים בהם נמצאו תרנגולות נגועות.

קיימת התנגדות לבקשת ועדת הכלכלה, זאת בעקבות חשש מייבוא אחוז גבוהה של ביצים מזן חום לארץ, בהם שיעור גבוה יותר של ביצים נגועות בדם; כתשעים אחוזים מהלולים באירופה מטילות ביצים חומות זאת בשונה מהמצב בארץ כאן מרבית המטילות הן לבנות מטעמי כשרות.

חבר הכנסת אורי מקלב הסביר כי ענף החקלאות בארץ הוא לא עוד מקצוע ככול המקצועות והענפים; הוא מחזק את היישוב היהודי בארץ, אי אפשר להגיד להם לנייד את העסק שלהם למקום אחר, זהו לא דומה ליהלומים או לתחום הטקסטיל.

"עגבניה מטורקיה ועגבניה מהארץ אינה אותה עגבניה", אמר ח"כ מקלב לשר החקלאות שנכח במקום. "חקלאות זה מקצוע של עולים חדשים", עקץ בדבריו את שר האוצר אביגדור ליברמן, המתיימר לדאוג לעולים החדשים.

"אי אפשר להגיד להם להחליף מקצוע, אישור תקנות אלו מהוות כניעה של חברי הקואליציה לתכתיבים של שר האוצר, וזאת למרות שהיו אמורים לדאוג לחקלאים שהם חלק מבוחריהם הקואליציה נכנע לתכתיבים של ליברמן ובוגדים בהם. כאשר אנחנו היינו בקואליציה נמנענו מרפורמות הרסניות כאלה", הוסיף מקלב.

נציג המגדלים, שמעון ביטון, פנה לחברי הכנסת ואמר: "יש פה תקנות שאני יושב בשולחן 15 שנה בתאריכים האלה, התקנות האלה זה מה שנקרא יום הדין של מגדלי המטילות במדינת ישראל. זו שעת הנעילה עכשיו. בשעת נעילה אני רוצה לדבר לחברי הכנסת שהולכים לגזור גזר דין מוות על המגדלים. התעללו בנו. אנחנו לא מקבלים את התקנות האלה ולא מסכימים להם כי יש להם תוצאה אחת, גזר דין מוות כלכלי למשפחות של בני 60-70 בהחלטת הוועדה הזו".

לדבריו, "משרד החקלאות מכנה עצמו הבית של החקלאים זה בית הקברות של החקלאים. זה דברי הספד של המגדלים. יבוא מאוקראינה מה איכות הביצה? מה המחיר? השליטה תצא מהידיים של הבית הזה. זה תכנית מרושעת שלא הצליחו לקבל אותה בחוק ההסדרים. ניסו להוביל את הדבר המרושע הזה להוביל בחוק ההסדרים וזה לא הלך". כך ביטון.

אורי מקלב יבוא ביצים אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד