י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"פעולת חיסול ישראלית"

מצב האסיר הוחמר: הג'יהאד האסלאמי מאיים בפעולת תגמול

בעקבות שביתת הרעב של העציר המנהלי הישאם אבו הוואש והחמרה במצבו, יצא מנהיג ארגון הג'יהאד האסלאמי בהודעה מאיימת: אם הוואש ימות, יגיב הארגון כמו אל פעולת חיסול ישראלית

מצב האסיר הוחמר: הג'יהאד האסלאמי מאיים בפעולת תגמול
אסירים, אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

העציר המינהלי הישאם אבו הוואש השובת רעב כבר יותר ממאה ימים, נמצא במצב בריאותי רעוע והארגונים בעזה לא מתכוונים לשתוק. מנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה התייחס היום (חמישי) למצב ואיים כי במידה ואבו הוואש ימות - ארגונו יתייחס לכך כפעולת חיסול, וינהג בהתאם להתחייבותו להגיב צבאית על כל פעולת חיסול ישראלית.

העציר, בשמו המלא, הישאם איסמאעיל אחמד אבו הוואש, הוא תושב הכפר דורא שמדרום לחברון, בן 40 ואב לחמישה ילדים. הוא נעצר מינהלית (כלומר, החשדות נגדו חסויים גם בפניו ובפני עורך דינו) בנובמבר 2020 ומאז הוארך מעצרו המינהלי מעת לעת.

אבו הוואש המזוהה עם הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, החל בשביתת רעב לפני 136 ימים ונראה שמצב בריאותו מלחיץ את הפלג האסלאמי ברצועה, שכעת יוצא בהצהרות קרב.

הוואש מאושפז בימים אלו בבית החולים אסף הרופא שבצריפין לשם הועבר מתא המעצר שבו שהה בעקבות שביתת הרעב הארוכה שלו, שבעקבותיה חלה הידרדרות חמורה במצבו הבריאותי.

לאחרונה קיים הג'יהאד האסלאמי מספר עצרות מחאה ברצועת עזה בדרישה לשחרר את הוואש ממעצרו המינהלי ואנשי הארגון אף איימו כי מותו יוביל להסלמה, והיום, בפעם הראשונה, התקבל איום רשמי לכך כשנחלאה מנהיג הג'יהאד האסלאמי יצא בהצהרה רשמית מטעם הארגון.

 

הסלמה ג'יהאד איסלאמי שביתת רעב מעצר מנהלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד