י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מסכות בשטח פתוח

בכירי מערכת הבריאות: "נערכים למצבים לא קלים"

בכירי מערכת הבריאות קיימו הערב מסיבת עיתונאים | הורוביץ: "בוחנים הקלה במדיניות הבידודים לשבים ממדינות שאינן אדומות" | פרייס: בעולם יש ירידה במס' המאושפזים הקשים | זרקא: נצפית עלייה בכמות הילדים המאושפזים | אש: מאשר את החיסון הרביעי לאוכלוסיית מדוכאי החיסון 

בכירי מערכת הבריאות: "נערכים למצבים לא קלים"
ניצן הורוביץ ונחמן אש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע ההחלטות החדשות והצפי לגל חמישי עם אלפי מאומתים - קיים הערב (חמישי) שר הבריאות ניצן הורוביץ מסיבת עיתונאים בו טען כי ההחלטות לא מתקבלות "בשליפה מהמותן או היסטריה - מקבלים החלטות שנראות רלוונטיות ואפקטיביות". 

לדברי הורוביץ, ההחלטה על שינוי מדיניות הבידודים שנכנסה היום לתוקפה - הייתה החלטה הכרחית כדי לשמור על שגרת חיים שפויה. "בקצב ההדבקה של האומיקרון היינו יכולים להגיע לפגיעה חמורה במשק וכן לסגר ממשי", כשהוא מתייחס למספר המאומתים שהיו נדרשים להיכנס לבידוד. 

הורוביץ סיפר כי הקלה נוספת נבחנת כעת: "בוחנים מחדש את הצורך לבידודים לשבים מחו"ל ממדינות שאינן אדומות". הורוביץ חשף כי יש להתכונן לכניסה מדורגת של אזרחים זרים מהעולם, "ישראל איננה מבודדת מהעולם ולא יכולה להישאר כך בהמשך". 

בהמשך סיפר: "אנחנו נערכים למצבים לא קלים - אך העניין בשליטה. נמשיך בפיקוח, בבדיקות ושמירה על ההנחיות ונעבור בהצלחה את הגל". שר הבריאות הוסיף בפנייה לציבור: "לא נעמיד שוטר ופקח על כל בנאדם - מצפים לאחריות אישית שלכם". 

הד"ר אלרעי פרייס ציינה כי חומרת המחלה של האומיקרון מסתמנת כ-קלה יותר. "בדרום אפריקה ישנה ירידה בכ-70% באשפוזים". 

הפרופ' סלמן זרקא שיתף כי ישנה עלייה באשפוז חולים המוגדרים במצב קשה וקריטי. "יש עלייה גם בכמות הילדים המאושפזים, אך יש לזכור את כל זה גם על רקע חזרת נגיף השפעת בעקבותיו יש לא מעט מאושפזים. 

עוד שיתף זרקא כי החל מהימים הקרובים - "לא נוכל לומר מי נדבק באומיקרון ומי בדלתא בשל כמות הבדיקות הגבוהה". 

החיסון הרביעי אושר 

הפרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות סיפר כי משרדו ממליץ היום לממשלה להורות על החלת תו ירוק במקומות פתוחים המונים מעל 100 איש. בנוסף הודיע כי אישר באופן סופי את מתן החיסון הרביעי לאוכלוסיית מדוכאי החיסון. "לאור החשש שהם פגיעים יותר". 

חובת מסכות בהתקהלות של מעל 50 איש בשטח פתוח

הפרופ' אש הוסיף: העברנו צו המחייב עטיית מסכה בהתקהלויות של למעלה מ-50 איש - בשטח פתוח. "זה עבר בצו, הוא נכנס לתוקף וזה חובה".

 

 

 

אומיקרון קורונה חיסון לקורונה ניצן הורוביץ שרון אלרעי פרייס סלמאן זרקא נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד