י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חשד: חיילים גנבו נשק צה"לי ומכרו לעבריינים

בלשי משטרה עצרו שני חיילים שעל פי החשד גנבו חומרים מהצבא על מנת לייצר מטעני חבלה ולמכור אותם לעבריינים • "צעד חשוב במלחמה בפשיעה. בנס ניצלו חיי אדם"

צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל
צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל

חיילים גנבו נשק צה"לי ומכרו אותו לעבריינים: בתום פעילות סמויה שנמשכה מספר חודשים, עצרו אתמול (רביעי) בלשי ימ"ר לכיש, בפיקודו של סנ"צ שמעון פורטל, שני חיילים תושבי שדרות בחשד להכנת מטעני חבלה ומכירתם לגורמים עבריינים. על פי החשד, השניים עסקו בהרכבת מטעני חבלה במעבדה אותה מיקמו במחסן הצמוד לבניין מגורים בעיר.

מהחקירה עולה, כי השניים הרכיבו מטענים תוך שימוש בחומרים שנגנבו מהצבא, וכן מחומרים שנרכשו בחנויות לממכר דשנים תחת זהות בדויה. שוטר סמוי של היחידה המרכזית רכש מהחשודים ארבעה מטעני צינור מוכנים להפעלה. בשלב איסוף הראיות גילו החוקרים, כי החשודים מעורבים בהנחת שני מטענים שהופעלו באיזור הדרום. כתוצאה מהפעלת המטענים אותם ייצרו ומכרו נפצעו אזרחים.

אתמול, עם המעבר לחקירה גלויה, הגיעו בלשי היחידה המרכזית לפנות את המעבדה, ובסיוע שוטרי תחנת שדרות, פינו את הבניין אליו היתה צמודה המעבדה, וכן בניין נוסף הסמוך אליו. זאת, כדי לאפשר ליחידת החבלה של מרחב לכיש לאסוף את הציוד הרב שהיה במעבדה ומחשש רב לסיכון חיי אדם. במהלך פינוי המעבדה נחשפו חומרי חבלה רבים ובהם חומצות, מגנזיום, כספית ורכיבי חבלה נוספים, כמו גם מערכות הפעלה למטענים. היום הובאו החשודים אל בית משפט השלום באשקלון, שם הוארך מעצרם בחמישה ימים. החקירה נמשכת.

"מדובר בפעילות חשובה בה הושקעו משאבים רבים ובעיקר ניכרה יצירתיות מחשבתית של העוסקים בדבר", ציין מפקד מרחב לכיש נצ"מ יורם סופר, "המחשבה על הכנת מטענים על ידי חיילים במעבדה הנמצאת בטבורה של עיר בבניין מגורים צריכה להדיר שינה מעיני כולנו בגין הקלות הבלתי נסבלת והזילות בחיי אדם".

"המעבדה שנחשפה על ידי בלשי הימ"ר היתה צמודה לבניין מגורים ולגן משחקים של ילדים. בהחלט ניתן לומר כי אך בנס ניצלו חיי אדם ואיש לא נפגע. מעצר זה הנו צעד חשוב נוסף במלחמה בסוג פשיעה זה ואנו נוסיף לבצע פעולות רבות לאיתור עבירות חמורות והבאת החשודים המעורבים לדין".
חיילים גניבה נשק מטעני חבלה עבריינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד