י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"גלישה בסתר?"

הוא עוקב אחרינו: מנכ"ל 'גוגל' ייחקר בבית המשפט

מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, ייחקר בבית משפט ע"י עורכי דין התובעים את החברה, בטענה כי 'גוגל' ממשיכה לעקוב אחר משתמשים הגולשים במצב "אינקוגניטו" (גלישה בסתר) של דפדפן הכרום של גוגל, שמכונה על ידי החברה "מצב פרטי"

הוא עוקב אחרינו: מנכ"ל 'גוגל' ייחקר בבית המשפט
קידום אתרים בגוגל צילום: pixsabay

שופטת בבית משפט בקליפורניה קבעה כי מנכ"ל חברת 'גוגל', סונדאר פיצ'אי, ייאלץ להגיע לבית המשפט ולהיחקר על ידי עורכי דין שתובעים את החברה - בטענה כי 'גוגל' ממשיכה לעקוב אחר משתמשים הגולשים במצב "אינקוגניטו" (גלישה בסתר) של דפדפן הכרום של גוגל, שמכונה על ידי החברה "מצב פרטי".

על פי הטענה, 'גוגל' עוקבת אחריהם בשיטות שונות, באופן שמאפשר לה להמשיך לזהות את הגולשים ולהתאים להם פרסומות, למרות שכל מטרתו של המצב הזה, לכאורה, היא להסתיר את זהות הגולשים.

גלישה בסתר

השופטת הקציבה לחוקרים מסגרת זמן של שעתיים, במהלכן יתאפשר לצוות עורכי דין בקליפורניה לחקור בשבועה את מנכ"ל גוגל בבית משפט.

תביעה שהוגשה נגד גוגל בקליפורניה ביוני 2020, ולטענת התובעים, הם זקוקים לחקירה ישירה של פיצ'אי עצמו בבית המשפט מאחר שיש לו "מידע ייחודי ואישי" בנושא.

יצוין כי לפי מסמכים שהציגו, כבר ב-2019 פיצ'אי הוזהר מפני השילוב של מעקב אחר הגולשים במצב הזה והכינוי שלו כ"מצב פרטי" – אך הוא בחר להתעלם מהאזהרה.

גוגל גלישה באינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד