ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

'הכובסת' של האדמו"ר מסאטמר נפטרה בגיל 103

השבוע נפטרה מרת בילא ריכטר ע"ה, בת 103, ששימשה במשך עשרות שנים הכובסת והתופרת של האדמו"ר בעל ה'דברי יואל' מסאטמר • כשנפטר - קיבלה בירושה את כיפתו וטליתו

האדמו"ר מסאטמאר זצ"ל בעל הדברי יואל
האדמו"ר מסאטמאר זצ"ל בעל הדברי יואל

עשרות שנים של שימוש תלמידי חכמים: השבוע נפטרה בשיבה טובה, בגיל 103, מרת בילא ריכטר ע"ה, אשת הרה"ח רבי משה ריכטר.

בחסידות סאטמר נודעה לה חשיבות רבה. היא זכתה לכבס את טליתו של האדמו"ר מסאטמאר זצ"ל בעל הדברי יואל, בכל עת שהטלית הוכתמה ונזקקה לכיבוס. לא ברור איך בדיוק 'זכתה' לחזקה זו, אבל במשך עשרות שנים, הטלית זכתה להכנס ולצאת מרשותה לצורך זה, אין ספור פעמים.

לא רק כובסת הייתה מרת ריכטר, כי אם גם תופרת. הכיפה הלבנה והקיטל שנהג ה'דברי יואל' זצ"ל ללכת בימים הנוראים, בליל הסדר, הושענא רבה וכיוצא באלו, גם הם מפרי ידיה והיא זו שזכתה לתפרם עבור האדמו"ר.

עם הסתלקותו, קיבלה הגברת ריכטר ע"ה את המלבושים האמורים לידיה, כאות הוקרה על מסירותה הרבה. עם זאת, בניה של המנוחה, נוהגים להביא בהוראתה, בכל שנה לקראת חודש תשרי את הפריטים האמורים למעונו של האדמו"ר מסאטמאר , הלובשם בראש השנה, ביום הכיפורים ובהושענא רבה. לאחר החגים הם היו מוחזרים לבית משפחת ריכטר. כעת, מן הסתם יתחלקו הפריטים החשובים הללו בירושה בין האחים. סביר להניח כי המסורת הנוגעת להבאתם לקראת חודש תשרי, תישמר.

בפטירתה, הניחה אחריה משפחה ענפה, דור ישרים , הנמנים כולם על עדת חסידי סאטמר.
בילא ריכטר כובסת האדמו''ר מסאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד