ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

חתונת פשאווערסק • מסע לקברים וביקור אדמו"רים

האדמו"ר מפשאווערסק הגיע לביקור מיוחד בארץ, מלווה במאות מחסידיו, לרגל חתונת בן זקוניו • ערך סבב ביקורים אצל גדולי ישראל • ומה דיבר עם האדמו"ר מבוהוש?

האדמו"ר בביקור בישראל. צילום ארכיון: יעקב כהן
האדמו"ר בביקור בישראל. צילום ארכיון: יעקב כהן

פשאווערסק בישראל: האדמו"ר מפשאווערסק נחת השבוע ביום שני בישראל, לביקור בן עשרה ימים, במהלכו הוא צפוי להשיא הערב (ה) את בנו הצעיר לבתו של הרה"צ רבי יעקב הורונצ'יק, נכד האדמו"ר ה'ברכת משה' מלעלוב זצ"ל.

האכסניה של האדמו"ר היא בבני ברק, במעונו של ראש ישיבת מחנובקה, הגאון רבי יעקב יהושע אנגלנדר, בנו של הנגיד רבי אליש אנגלנדר מלונדון.

ביום שלישי, יצא האדמו"ר לסבב ביקורים אצל גדולי ישראל, על מנת להזמינם לחתונה. האדמו"ר פקד את ביתו של הגר"ח גריינמן, אצלו הוא נוהג לבקר בכל עת שהוא מגיע לארץ. כמו כן הגיע לבקר אצל האדמו"רים מסלאנים, מחנובקה ובוהוש.

בשיחה שהתנהלה בין האדמו"רים מפשרווערסק ובוהוש, הוזכרו דברי הזוהר, כי האבות יורדים ממרומים, כדי להשתתף בשמחת צאצאיהם. האדמו"ר מבוהוש הוסיף, כי לא רק האבות יורדים לכאן, אלא שהם מביאים עמם לאותה שמחה, את רבותיהם.

לשם כך, ציין את הסיפור הידוע אודות הרה"ק מרוזין זצ"ל, שהשתתף בשמחת כלולות אחד מבניו. הרבנית אדל ע"ה בת הרה"ק רבי ברוך ממעזבוז', שנכחה בחופה, הגישה לו 'קוויטל' ובה שמה ושם אמה לברכה. בתגובה השיב לה הרבי מרוזי'ן, כי מכיוון שהוא נכדו של הרה"ק המגיד ממעזריטש זצ"ל, והוא הלא אמור לרדת לכאן לשם השתתפות בשמחה, הרי שבוודאי גם רבו הבעל שם טוב הקדוש זצ"ל, יגיע עמו.

"אמסור את הקוויטל לזקנך הבעל שם טוב", הבטיח הרבי. בתום החופה, הודיע הרבי מרוז'ין כי 'ביצע את השליחות'.

האדמו"ר מפשאווערסק התעניין כיצד היו המנהגים בחופה בחצרות רוזי'ן, והאישים שוחחו בהרחבה על ענייני חופה וקידושין. אחר כך נפרדו בלבביות רבה.

ביום רביעי, יצא האדמו"ר בלווית פמליה גדולה מחסידיו, כדי להתפלל על קברי הצדיקים בגליל. יש לציין, כי לארץ הגיעו מאות גבירים מחסידיו ומעריציו של האדמו"ר, מארה"ב ומאירופה, בהם רבים מחסידי סאטמר, כדי להשתתף בחתונה. רבים מהם לקחו חלק במסע למקומות הקדושים. בשובו מהמסע, ביקר האדמו"ר גם אצל האדמו"רים מויז'ניץ והזמינם לחתונה.

החתונה תתקיים היום, באולמי טרופיגן בפתח תקווה, בהשתתפות אלפים. שבת ה'שבע ברכות' תתקיים באודיטוריום העירוני בשכונת רמת אלחנן בבני ברק, שם יתקיימו השולחנות של האדמו"ר.

ימי ה'שבע ברכות' יהיו סגורים לקהל. בחלקם תתאפשר השתתפות רק לבעלי כרטיסים בלבד. כך למשל, עורך הנגיד רבי אליש אנגלנדר שבע ברכות באולמי קונקורד בבני ברק ביום ראשון. ביום שלישי, עורך קהל חסידי פשאווערסק בירושלים את שבע הברכות באולמי 'בית יעקב הישן' . בשני האירועים, הכניסה תתאפשר רק למצויידים בכרטיסים.
פשאווערסק ביקור אדמו"ר מסע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד