כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"העיר כמרקחה"

בוגר הישיבה הירושלמית שמתמודד על מושב במועצת העיר השוויצרית

בוגר הישיבה ירושלמית מפורסמת, רק בן 26 וכבר מציג התמודדות על מושב במועצת העיר ציריך שבשוויץ. התקשורת לא נותנת לו מנוח ומזמינה אותו לראיונות בכדי לתהות על קנקנו. בקהילה החרדית אומרים כי סיכויו גבוהים להפוך לנציג החרדי הראשון והיחיד במועצת העיר • כל הפרטים

בוגר הישיבה הירושלמית שמתמודד על מושב במועצת העיר השוויצרית
יהודה שפילמן צילום: באדיבות המצלם

יהודה שפילמן, צעיר חרדי, אך בן 26, יהפוך לחרדי היחיד במועצת העיר של ציריך בשוויץ, אם יביא מספיק קולות בבחירות שיתקיימו בעוד חודש וחצי, שפילמן עובד במשרד רואה חשבון ומתעסק בנדל"ן, והוא מועמד מטעם מפלגת המרכז FDP בבחירות הקרובות למועצת העיר.

יהודה שפילמן, אב לילד, גדל במשפחה, אשר לה 13 ילדים בלעה"ר, ברובע וידיקון בציריך, שבו מתגוררים כ-6,000 יהודים, מתוכם כ-1,000 משפחות חרדיות, ומתוכן כ-400 משפחות שמתגוררות במחוז שעל ייצוגו נלחם שפילמן.

שפילמן.

הוא מתמודד בבחירות תחת סיסמת הקמפיין "חיה ותן לחיות". שפילמן אמר לתקשורת המקומית, כי הוא רץ במטרה לעודד אנשים מכל תחומי החיים ללמוד זה על זה, ואמר שהוא רוצה "לנתץ דעות קדומות".

"חלק גדול מהקהילה היהודית משולבת היטב, יש להם עבודה, הם חיים כמו כל שוויצרי אחר", אמר. אבל הוא הוסיף שרוב החרדים לא מרגישים שהם חלק מהתהליך הפוליטי של המדינה.

עוד מסביר שפילמן בראיונות לתקשורת: "פוליטיקאים לרוב לא מעזים להתקרב לחרדים, חשוב לנקות אי הבנות ואי נוחות. אם המועמדות שלי יכולה לגרום ליותר יהודים להצביע, אז עשיתי משהו חיובי לשילוב". אם הוא ייבחר, ​​הוא יהיה הפוליטיקאי החרדי היחיד במועצה בשווייץ.

סיסמת הקמפיין של יהודה ביידיש.

בתקשורת המקומית דווח, כי עד כה הוא קיבל תגובות חיוביות על מועמדותו. "ניצולת שואה התקשרה אלי מבית האבות ואמרה כמה היא שמחה שצעיר יהודי מחויב ומוכן לרוץ", כך סיפר. מפלגת ה-FDP השיקה רק לאחרונה קמפיין של שילוב ממגוון תרבויות.

שפילמן אמר עוד לתקשורת המקומית, כי "בקמפיין הזה אנחנו מתמקדים בהבטחה שיהיה גיוון בין כל המעומדים". לדברי דינה ויילר, מנהלת קרן ציריך נגד גזענות ואנטישמיות, הקמפיין משדר אות חשוב לסובלנות וגיוון ומשקף את הגיוון של שוויץ. עם זאת לדבריה, "ייצוג הוא רק ההתחלה, ויש לדון בחששות של המיעוטים בשווייץ לא רק במערכת הבחירות, אלא גם ביומיום".

קמפיין החוצות ביידיש ובגרמנית.

יהודה, בן 26, בוגר ישיבת 'אש התורה' שמשקיפה על הכותל המערבי, אומר ל'בחדרי חרדים' כי הוא אוהב מאד את העשייה הפוליטית. לדבריו הוא בקיא מאד בפוליטיקה הישראלית והאמריקאית. "החלטתי להתמודד בעיקר כדי להראות שהחרדים אנשים רגילים כמו כולם, תומכים בי יהודים וגם גויים, העיר כאן כמרקחה, פתאום הבחירות נהיו מעניינות, אני כבר יומיים לא מוצא זמן לנשום, בגלל שהתקשורת מתעניינת בי ללא הפסקה. נקווה לקדש שם שמים".

הבחירות בשוויץ מתאפיינות בהצבעה למועמד ישירות, ולא למפלגה עצמה, יהודה נמצא במקום 13 מתוך 15 מושבים, כשמספר המושבים בציריך רבתי הם 125. אך אם הקהילה החרדית בציריך תתמוך ביהודה, יש לו סיכוי גדול. אחד מתושבי ציריך אומר ל'בחדרי חרדים' על הסיכויים. "אם 400 המשפחות החרדיות כולל כמה מאות לא חרדיות והמקומיים שתומכים בו, יצביעו בשבילו, הסיכוי שלו גבוה, המיקום שלו בכלל לא משנה, אם הוא יביא 2,000 קולות, יש לו אפשרות גם לסיים במקום ראשון".

ציריך בחירות מקומיות קמפיין בחירות בחירות מוניציפליות יהודה שפילמן ישיבת אש התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד