י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הצהרותיו סותרות

נשיא אפגניסטן לשעבר: "לא הייתה לי ברירה אלא לברוח"

נשיא אפגניסטן לשעבר, אשרף גאני, הכחיש את ההאשמות כי עזב את אפגניסטן עם מיליוני מזומנים גנובים, ואמר כי לא היתה לו ברירה, אלא לברוח | הצהרותיו של גאני סותרות את ההצהרות של בכירים אחרים

נשיא אפגניסטן לשעבר: "לא הייתה לי ברירה אלא לברוח"
אשרף גאני צילום: unsplash/ויקיפדיה

נשיא אפגניסטן לשעבר, אשרף גאני, הכחיש את ההאשמות כי עזב את אפגניסטן עם מיליוני מזומנים גנובים, ואמר כי לא היתה לו ברירה, אלא לברוח. בראיון שהעניק ל-BBC אמר כי יועצו נתן לו דקות ספורות לקבל החלטה לעזוב את הבירה קאבול.

גאני גם הכחיש את ההאשמות כי עזב את אפגניסטן עם מיליוני מזומנים גנובים. לדבריו: "באותו בוקר, לא היה לי מושג שאני עוזב (את אפגניסטן) מאוחר יותר באותו יום אחר הצהריים".

אך הצהרותיו של גאני סותרות את ההצהרות של בכירים אחרים. נשיא אפגניסטן לשעבר, חמיד קרזאי, אמר לסוכנות הידיעות AP במהלך ראיון מוקדם יותר החודש, כי עזיבתו של גאני החלישה את הסיכוי של מנהלי המשא ומתן הממשלתיים, כולל הוא וראש מועצת השלום עבדאללה עבדאללה, להגיע להסכם ברגע האחרון עם הטליבאן שהודיעה על התחייבותה להישאר מחוץ לבירה קאבול.

גאני טען כי שר הפנים ומפקד המשטרה נמלטו מהבירה, ולכן הוא הזמין את הטליבאן לקאבול "כדי להגן על האוכלוסייה שהמדינה והעיר לא יפלו לכאוס. עם גורמים לא רצויים שכנראה יבזזו את המדינה ואת החנויות".

ארגון Organized Crime and Corruption Reporting Project הוא ארגון שמבצע חקירות עם 150 עיתונאים ביותר מ-30 מדינות, הארגון מנה את גאני בין המנהיגים המושחתים ביותר בעולם. נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, נשיא סוריה בשאר אסד, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן וקנצלר אוסטריה לשעבר סבסטיאן קורץ בין המועמדים הסופיים לתואר המושחת ביותר.

אפגניסטן הנסיגה מאפגניסטן אשרף גאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד