כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ליל שישי בצל הגזירות: עשרות ישיבות יתכנסו לעצרות חיזוק

אלפי תלמידי ישיבות יוותרו הערב על צלחות צ'ולנט ויתכנסו לעצרות תפילה וחיזוק בשל הגזירות על עולם התורה • הגראי"ל שטיינמן: "להתחזק בלימוד דווקא בשישי-שבת"

צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי
צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי

אלפי תלמידי ישיבות יוותרו הערב על התכנסות סביב צלחות צ'ולנט ויתכנסו לללימוד משותף כתגובת נגד לגזירות על עולם התורה: הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי פרסמו השבוע קריאה משותפת במכתב, בו כתבו כי הדרך להתמודדות עם הגזרות שמבקשים להשית על עולם התורה היא בהגברת לימוד התורה בימים של רפיו - בפרט ימי שישי ושבת.

"ובאנו בזה להציע להתחזק ולהרבות בלימוד התורה ברציפות ובלא מפריעים, ובפרט בימים שיש בהם רפיון כגון ימי שישי ושבת אשר הרפיון בהם רב, ולקבוע בהם סדרים שיתחזקו בהם מאד בלימוד התורה. וראשי הישיבות יעוררו על זה. ובנוסף לזה, עלינו להתחזק בתפילה ובתחנונים לפני אדון כל לבטל מעלינו הגזרות".

הערב (ה) יתקיימו בעשרות ישיבות, בכל רחבי הארץ עצרות תפילה וחיזוק, בהן ישאו דברים ראשי הישיבות על דבר חיזוק הלימוד בימי שישי ושבת.

בעקבות האמור, פרסמה ישיבת מיר הכרזה, על קיום השיעורים לתלמידים גם ביום שישי.

בדברים שנשא הגאון רבי אשר אריאלי, שבשיעוריו היומיים משתתפים כ-400 תלמידי ואברכי ישיבת מיר, הוא אמר: "גדולי ישראל הורו לנו בשעה זו להתחזק בלימוד ובתפילה, לכן השיעורים הקבועים יהיו גם בימי שישי".
עצרות ליל שישי לימוד גזירות שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד