י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מלחמות היהודים: אסור לחרדים לתקוף את צה"ל

וכי אתם מעדיפים שהבחורים שהתגייסו לנח"ל החרדי יישארו בישיבות, במצב שגדולי ישראל הגדירו 'רודף'? • אוסדיטשר קורא לא להיגרר לפרובוקציה של יאיר לפיד

אוסדיטשר
אוסדיטשר

לאחר הבחירות נפער קרע עמוק בין המגזר החרדי והחילוני בעניין גיוס החרדים לצה"ל, כאשר בכל יום אחד הצדדים מעלה טענות ועמדות קוטביות יותר ויותר, ולכאורה נראה כי אין פיתרון ל'מלחמת הדת' שנוצרה לאחר הקמת הממשלה החדשה.

מר יאיר לפיד הוכיח כי דרכו אינה שונה מדרכו של אביו, תוך שהוא 'מקדש' מלחמה על הציבור החרדי, כדרך פופוליסטית להתחבב על בוחריו ובניסיון להסית את האש מהגזרות הכלכליות שהטיל על הציבור. עד עתה, האסטרטגיה שנקט הוכיחה את עצמה.

מאידך, המגזר החרדי פיתח אנטגוניזם נגד כל מה שקשור לצבא באופן גורף ומסוכן, היום אף פורסמה כתבה בעיתון 'בקהילה' - המתיימר להיות כלי תקשורת רציני, המשמיצה את 'הנחל החרדי' ואת חייליו באשר הם, ראוי לזכור כי מדובר בחיילים העושים מלאכת קודש בשמירת גבולות המדינה ובטחון אזרחי ישראל.

אין ספק כי לאור המתקפה חסרת הרסן וחוסר הרגישות על ידי גורמים פוליטיים כנגד הציבור החרדי ועולם התורה, אשר במקום לקיים דיאלוג אמיתי על מנת למצוא את הדרך לפיתרון מוסכם על ידי כל הצדדים, החליטו באופן חד צדדי לשנות את שהיה נהוג מזה שנים, הציבור החרדי צריך להתגונן ולהשיב "מנה אחת אפיים" על הניסיון לכפות אורח חיים שונה. בוודאי לאור העובדה שלא התקיים אפילו ניסיון לדיאלוג בין הצדדים.

אך למרות זאת חשוב לזכור כי למרות כל המחלוקות אין לנו צבא אחר, והניסיון לכרסם בלגיטימיות של הצבא לא רק שאינו ראוי, אלא אף פוגע בביטחון המדינה.

יתירה מכך, אף באם יש הסוברים שאין לגייס בחורי ישיבה לצבא מטעמי דת, הרי אין לזלזל באלה שגילו אחריות והבינו כי אין בכוחם ללמוד תורה ולכן החליטו להתגייס לצבא.

גדולי הדור הבהירו במשך השנים כי תלמיד אשר אינו לומד הרי הוא כ'רודף'. כיום, כאשר מגלה בחור שכזה אחריות ובמקום להתבטל מחליט להתגייס למסגרת צבאית בעלת צביון דתי הוא הופך ל'מוקצה מחמת מיאוס', האם אין בהתנהלות הציבור החרדי באופן זה משום צביעות?

המשמיצים אינם מבינים כי האלטרנטיבה שבחור שאינו לומד ונשאר בישיבה יפגע בעולם התורה וביכולת להסביר את הצורך האמיתי בלומדי התורה, היא גרועה אלפי מונים מהתגייסותו לצבא ותרומתו לבטחון כל אחד ואחת מאיתנו.

העובדה שהציבור החרדי נגרר על ידי הפרובוקציה שעורר יאיר לפיד - משחקת לידיו, כאשר כאמור הפגיעה בצבא והמשרתים בו הנה פגיעה אף בציבור החרדי עצמו.

טוב יהיה באם הציבור החרדי יגלה אחריות ויוציא את הצבא מהפולמוס המתנהל כיום, לטובת כולם.
יאיר לפיד לומדים פרובוקציה מלחמות גזירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד