כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מתנת חג מפתיעה

הבנק העביר בטעות 176 מיליון דולר לחשבונם של אלפים

הבנק האירופי סנטנדר, הפקיד בטעות במהלך חג המולד 130 מיליון ליש"ט (176 מיליון דולר) ב-75 אלף העברות שהגיעו לחשבונות בנק שונים. כעת מנסים בבנק להשיב את כספם שרבים מהם הגיעו לחשבונות בבנקים יריבים

הבנק העביר בטעות 176 מיליון דולר לחשבונם של אלפים
ערימות של דולרים צילום: רויטרס

אלפי אנשים הופתעו לגלות במהלך חג המולד שלחשבון הבנק שלהם התווסף סכום נכבד, כאשר האחראי למתנה המפתיעה הוא הבנק האירופי סנטנדר, שהפקיד בטעות 130 מיליון ליש"ט (176 מיליון דולר) ב-75 אלף העברות.

לדברי הבנק הבעיה נבעה מ"בעיית תזמון" כאשר תשלומים מ-2,000 חשבונות עסקיים בבריטניה עובדו פעמיים, כלומר - עובדים קיבלו שכר כפול, וספקים קיבלו תשלום גבוה משציפו. כעת מנסים בבנק להתמודד עם הכספים שהועברו, שרבים מהם הגיעו לחשבונות בבנקים יריבים, דבר שמקשה על תהליך השבת הכספים.

למרות הקשיים, בסנטנדר הודיעו שהם כבר החלו לעבוד עם בנקים אחרים בהתאם לתהליך, וכי הבנקים האלה יגבו את התשלומים השגויים מהלקוחות שלהם. לפי ההודעה, יש לסנטנדר את היכולת לגבות את הכספים ישירות מהחשבונות של הנמענים.

אחד ממנהלי השכר בחברה שנפגעה מהתקלה סיפר: "זה הרס לי את תקופת החגים, חשבתי ששילמתי מאות אלפים בטעות - חשבתי שעשיתי משהו לא בסדר. חשבתי שזה היה רק אני ושאני עומד להסתבך בצרות בעבודה".

דובר הבנק "סנטנדר" הגיב לתקרית בכלי התקשורת ואמר: "לצערנו, בעקבות תקלה טכנית, חלק מהתשלומים מלקוחות החברה שלנו שוכפלו באופן שגוי בחשבונות הנמענים, אף אחד מהלקוחות שלנו נותר ללא כסף כתוצאה מהתקלה, אנחנו נעבוד קשה במהלך הימים הקרובים עם בנקים רבים בבריטניה כדי לשחזר את העסקאות המשוכפלות".

 

טעות בנק העברה בנקאית חג המולד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד