כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

המשטרה נערכת לקיץ של עימותים עם החרדים • ההפגנה הבאה: ר"ח תמוז

קיץ חם? • במשטרה מתכוננים: חוק הגיוס, 'נשות הכותל' והגזירות הכלכליות יוציאו את החרדים לרחובות • בכיר במשטרה: "ההפגנה לפני כשבועיים הייתה רק יריית פתיחה" • גורם חרדי: "לא נעבור בשקט על שבירת סטטוס-קוו בכותל" • המשטרה תרכז כוחות גדולים שיתבססו על יחידות מיוחדות

צילום ארכיון: קובי הר צבי
צילום ארכיון: קובי הר צבי

במשטרה נערכים לקיץ סוער של הפגנות ברחוב החרדי על כמה סוגיות: חוק הגיוס, תפילות הנשים בכותל, הגזירות הכלכליות והפגיעה בקצבאות הילדים.

העיתון 'מעריב' מדווח, כי גורם בכיר במשטרה הודה: "ההפגנה שהייתה לפני שבועיים היא כנראה יריית הפתיחה. אנחנו מעריכים כי ההפגנות הבאות יהיו סוערות יותר ומספר המפגינים יהיה גדול הרבה יותר".

אחת ההפגנות הגדולות צפויה להיערך כבר ביום ראשון בשבוע הבא, ראש-חודש תמוז, עם הגעתן של 'נשות הכותל' אל רחבת הכותל המערבי כדי לחולל את הפרובקציה החודשית. החרדים מאיימים כבר עכשיו שלא יאפשרו להן לעשות זאת. "מה שהיה לפני שלושה שבועות היה רק קדימון לעומת מה שיקרה בראש חודש", איים גורם במגזר החרדי באוזני כתב 'מעריב'. "הציבור שלנו לא יוכל לעבור על זה בשקט".

במגזר החרדי ממתינים לתוצאות השיחות בין 'נשות הכותל', השר נפתלי בנט, ויו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, שצפויים להיפגש בשבוע הבא בניסיון לגבש פשרה. "אם השיחות ייכשלו ולא יהיה פתרון משביע רצון, התגובה שלנו תהיה חריפה עוד יותר", אומרים גורמים חרדיים. "אי אפשר לעבור בשקט על שבירת הסטטוס קוו. צריך לייצר תגובה הולמת שתמנע זאת".

לפני כשלושה שבועות, בראש חודש סיוון, נתקלו 'נשות הכותל' בהפגנה סוערת של חרדים, שהידרדרה להתפרעות אלימה. מאות חרדים התגודדו סביב הנשים, יידו לעברן חפצים שונים והשליכו עליהן ועל כוחות המשטרה כיסאות.

אתמול התחלף סמפכ"ל המשטרה ניצב ישראל יצחקי פרש, ובמקומו מונה ניצב נסים מור, מי שכיהן עד אתמול כראש אגף המבצעים במשטרה. במשטרה אומרים כי ניצב מור החליט להעירך לקראת ההפגנות הבאות, כאשר לפי התכנית תרכז המשטרה כמות גדולה של כוחות, שיתבססו על יחידות מיוחדות שיובאו לירושלים מכל הארץ.

במשטרה מאמינים כי יש גורמים ברחוב החרדי בירושלים, בבני ברק ובבית שמש שמנסים להרגיע את הרוחות. "עוצמת האלימות הגבוהה גרמה לחרדים נזק לא קטן מבחינה תדמיתית, ולכן הם בודקים עכשיו איך ממשיכים מכאן. אני בספק אם הם יזנחו את המחאה ההמונית. כל יום המצב יכול להשתנות, וזה מחייב אותנו להיות ערניים ומוכנים", אמר גורם במשטרה ל'מעריב'.
הפגנות משטרה נשות הכותל אלימות שיוויון בנטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד