כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בגלל העלות הגבוהה

החשש במערכת הבריאות: שוק שחור בתרופות לקורונה

חשש במערכת הבריאות: התרופה החדשה של פייזר נגד הקורונה 'פאקסלוביד' שצפויה להינתן לאוכלוסיות בסיכון גבוה בלבד - תהפוך במהרה לתרופה הנמכרת בשוק השחור | הסיבה: התרופה ניתנת כגלולה, וחלק המאומתים שיקבלוה יעדיפו להעבירה תמורת שוויה, 500 דולר, למאומתים אחרים שאינם זכאיים לה או לשוק השחור 

החשש במערכת הבריאות: שוק שחור בתרופות לקורונה
תרופה צילום: Flash90

המשלוח הראשון של תרופת פייזר נגד הקורונה 'פאקסלוביד' נחת בישראל ביום חמישי, ובקופות החולים נערכים להעניקו לחולים הנזקקים לו - אשר עומדים בקריטריונים הנדרשים (בעלי סיכון גבוה לתחלואה קשה). 

אך בעוד קופות החולים נערכות לשלוח את צוותיהם אל בתי המאומתים, עולה כעת חשש במערכת הבריאות כי לאחר שהצוותים הרפואיים ידריכו את המאומתים איך ליטול את התרופה ויעזבו את הבית - יעדיפו חלק מהחולים שלא להשתמש בה וימכרו אותה למאומתים אחרים - אשר לא זכאיים לתרופה.

מה שמוסיף לחשש, זאת העלות הגבוהה של התרופה - שנאמדת בכ-500 דולרים. הפרט הכלכלי עלול להווה תמריץ למאומתים רבים למכור את התרופה לשוק השחור או כאמור ישירות למאומתים שאינם זכאים לה. 

"זה רק עניין של זמן עד שייווצר כאן שוק שחור בתרופה", אמר לחדשות 12 בכיר באחד מקופות החולים. "התנאים לכך הם פשוט מושלמים לזה". 

כזכור, על פי מחקר של פייזר - יעילות התרופה במניעת אשפוז או חלילה מוות בקרב המטופלים בה נאמדת על כ-89% הצלחה. התרופה צריכה להינתן 3-5 ימים מתחילת התסמינים.

 

 

 

 

 

 

 

חולי קורונה קופות החולים מערכת הבריאות פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד