כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
דו"ח האו"ם

המדינה בה שיעור תמותת הילדים הגבוה ביותר בעולם

עשרות אלפי ילדים נהרגו במהלך 16 השנים האחרונות באפגניסטן. כך עולה מדו"ח שמפרסם האו"ם. רק בששת החודשים הראשונים של 2021, יותר מ-460 ילדים נהרגו ומאות נוספים נפצעו במלחמה ובאלימות במדינה האסלאמית

המדינה בה שיעור תמותת הילדים הגבוה ביותר בעולם
אילוסטרציה צילום: pixabay

האו"ם מפרסם דו"ח, לפיו באפגניסטן עליה השתלט הטאליבן באוגוסט האחרון, יש את המספר הגבוה ביותר של מקרי מוות בילדים בעולם, קרן הילדים של האו"ם (UNICEF) אמרה בהצהרה כי המספר הגבוה ביותר של מקרי מוות של ילדים בעולם התרחש באפגניסטן מאז 2005.

לפי ההצהרה, מספר הילדים שמתו או נפצעו בתקריות אלימות במהלך 16 השנים האחרונות עומד על 28,500. "אפגניסטן אחראית ל-27 אחוזים מכלל מקרי המוות של ילדים ברחבי העולם", נאמר בהצהרה, בהצהרה צוין כי "באפגניסטן יש את אחד משיעורי תמותת הילדים הגבוהים בעולם".

קרן הילדים של האו"ם הדגישה גם את הצורך לעבוד קשה כדי להגן על ילדים מפני אלימות. בששת החודשים הראשונים של 2021, יותר מ-460 ילדים נהרגו ומאות נוספים נפצעו במלחמה ובאלימות באפגניסטן.

הקרן אמרה בהצהרה כי המשבר ההומניטרי הנוכחי באפגניסטן השפיע על ילדים וכי אלפי ילדים נמצאים בסיכון, במיוחד 14 מיליון ילדים שאין להם מספיק אוכל לאכול.

הטאליבן כבש ערים רבות באפגניסטן בתחילת אוגוסט האחרון, ולבסוף השתלט על הבירה קאבול. פקידים בכירים רבים, בהם הנשיא אשרף גאני, ברחו מהמדינה. מספר בני אדם מתו בנמל התעופה בקאבול בעת שניסו לעזוב את המדינה.

כשהטאליבן תפס את השלטון באפגניסטן באוגוסט, הקהילה הבינלאומית השעתה את המימון. במקביל, מדינות המערב הקפיאו מיליארדי דולרים מנכסיה של אפגניסטן שהופקדו בחו"ל.

טאליבן תמותת ילדים אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד