י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024

רבני רמות הכריזו חרם על הקניון השכונתי

רבני רמות הכריזו חרם על הקניון בשכונה • לדבריהם הבעלים לא קיימו את התחייבותיהם לשמור על גדרי הצניעות במקום • בדיעבד מותר לקנות במקום תרופות

קניון רמות. צילום:ארכיון
קניון רמות. צילום:ארכיון



שכונת רמות שבתקופה האחרונה, ידעה שקט יחסי בכל הכרוך ביחסי חרדים-חילונים, יהדות, צניעות ושבת, שוב סוערת.

רבני השכונה קוראים להחרים את הקניון. לפי הטענות, הנהלת קניון רמות, הנמצא על כביש רמות, הפרה את התחייבותה לרבנים לשמור על כללי הצניעות במקום. בקשות חוזרות ונשנות מצד העסקנים ובהמשך גם רבני רמות, נתקלו באטימות.

מיותר לציין, כי רווחי הקניון נשענו במידה רבה על הקליינטורה החרדית והשלכותיו של חרם כזה, עלולות להביא לסגירתו, במידה ולא ירשם שינוי מידי בגישת ההנהלה.

במכתבם כותבים הרבנים, ביניהם הגאון רבי אשר ווייס גאב"ד דרכי תורה, הרה"ג רבי יצחק הלפרין, הרה"ג רבי שלמה ניימן, הרה"ג רבי מנחם מענדל פוקס, הרה"ג רבי זבולון שוב, הרה"ג אברהם דניאל, הרה"ג חיים יהודה כהן, הרה"ג רבי אוריאל אייזנטל , הרה"ג רבי מאיר ארביב והרה"ג רבי ישראל גואלמן:

"לפני שנתיים, "נפתח בשכונתינו קניון. בתקופה שקדמה לכך, התחייבו בפנינו מנהלי הקניון, כי הקניון יתאים לתושבי השכונה, יכבדו את אורחותיהם ולא יפגעו ברגשותיהם. בכדי לתת תוקף לדברים, נכתב הסכם עם כללים ברורים בנושא צניעות וכדומה ולצורך כך, אף מונה נציג שליח מטעמנו, האמור לעמוד בקשר עם הנהלת הקניון ולוודא את ביצוע ההסכם".

"יצויין", ממשיכים הרבנים, "כי הסכם זה מעולם לא קויים במלואו ולאורך כל התקופה, נעשו הפרות כאלו ואחרות כפי שוודאי חש מי שנכח במקום. לאט לאט התחזק הרושם, כי אין באמת רצון מצידם לכבד את ההסכם, כי לכל היותר למנוע את המתיחות עם הציבור החרדי, תוך מגמה למתוח את החבל עד קצה הקו האדם מחד, ורצון להתפרנס מציבור זה, מאידך. מגמתם הייתה בעיקר למשוך ולרצות את הקהל החילוני שהינו מיעוט גמור באיזור ואילו כלפי רוב תושבי הסביבה החרדים, היחס היה כאל 'קהל שבוי המונח ממילא בכיסם' כדבריהם. שאין צורך להתחשב בהם. למרות שהתרינו בהם אינספור פעמים, הם פירשו את האיפוק של הציבור, את הסבלנות ואת הסובלנות כחולשה".

"לאחרונה, (יתכן שבעקבות האווירה ברחוב כנגד הציבור החרדי) ישנה התדרדרות גדולה בשטח. מרבית הסכרים נפרצו ולמעשה הם נמנעים כליל מלכבד את ההסכם עד שהמצב הוא כיום שהפרוץ רב על העומד. לו זו בלבד, הם אף הצהירו בפה מלא כי הקומה השלישית העומדת להבנות תהיה באווירה הגרועה מאלו הקיימות כיום בקניון.

"אנו אין דרכינו במלחמה, כי אם להיפך: 'דרכיה דרכי נועם'. אולם כעת אנו במצב של חוסר ברירה וכלו כל הקיצים. היות והמדובר בציבור אשר כבודו, ערכיו חינוך ילדיו, וצביון השכונה חשובים לו, ציבור אשר לא מוכן כי יתייחסו אליו כאל קהל שבוי, שאף אחד אינו יכול לכפות עליו לקנות ולפרנס בעלי עסקים הלועגים לו ולצרכיו ולערכיו, לכן אין מנוס אלא לפנות לציבור היקר ולהודיע ברבים, כי המקום מסוכן רוחנית לנו ולצאצאינו".

"מעתה", מסכמים הרבנים, "ועד להודעה חדשה, אין להיכנס ואין לקנות בקניון רמות".

הרבנים מוסיפים, כי "בינתיים, במקרה של צורך בתרופות בשעות שאין בית מרקחת אחר או גמ"ח פתוח, וכן מי שמנהל חשבון בנק בקניון ונצרך לבצע פעולה ואין לו פתרון חלופי, בדיעבד, עד שימצא פתרון במקום אחר, יכול להיכנס לשם אך ורק לשם ביצוע פעולה זו ולצאת מיד משטח הקניון".



המסמך:

.
רמות קניון חרם חרדים רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד