י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פרי: "מאוגוסט נתחיל להגביר את האכיפה על בני ישיבות"

בראיון לערוץ 2, פירט השר יעקב פרי את התוכניות לגבי הישיבות • "נתחיל בשלושה תהליכים: תמריץ לישיבות שיעמדו ביעדים, קיצוץ תקציב למי שלא, והגברת האכיפה"

השר יעקב פרי. צילום: פלאש90
השר יעקב פרי. צילום: פלאש90

יו"ר ועדת פרי, השר יעקב פרי קובע בראיון לערוץ 2, כי החל מחודש אוגוסט, "נגביר את האכיפה בנושא גיוס בני ישיבות"

בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות", אמר פרי כי התהליך אמנם זקוק לעזרה, אבל הוא מאמין שאם החוק יעבור בכנסת - הוא יעבוד בשטח

"נושא השוויון בנטל הוא נושא כבד ורגיש שהחברה הישראלית מתמודדת איתו מאז הקמתה. אנחנו זוכרים את 400 'המתמידים' שאישר בן גוריון לפטור מגיוס. מאז, שש ועדות ניסו להביא סוג מסוים של פיתרון וצריך להבין שמדובר בתהליך קשה", אמר.

"הוועדה שעמדתי בראשונה גילתה הרבה רגישות וגם נחישות והתמדה. היא שמרה על ערך התורה וניסתה לחבר אותו לערך השירות. זה תהליך שכולנו מחויבים לו, החרדים והחילונים".

"בשיחות שקיימתי עם רבים מראשי העדה החרדית בכנסת ומחוצה לה אני לא שמעתי הסכמה גורפת, אבל ישנה הבנה שהכנסתו של הנושא לתוך חוק שירות הביטחון הקיים ואני משוכנע לחלוטין שהתהליך שקורה היום יתגבר ויתעצם והוא ימשיך ממש מאוגוסט הקרוב בהתאם להסכמת הכנסת", אמר. "שנת הגיוס של יולי 2017 תהיה השנה בה תחול חובת הגיוס על כולם".

"באוגוסט", הסביר, "נתחיל בשלושה תהליכים מקבילים: תמריצים לישיבות שיעמדו ביעדי הגיוס, הורדת תקציבים למי שלא יעמוד ביעדי הגיוס, כל מי שלא יתייצב בגיל 17 חרדי או חילוני יחול חוק שירות ביטחון במקביל להגברה דרמטית את האכיפה. במקביל אנחנו מכינים תשתית רחבה להכשרה מקצועית של חרדים".

אשר לחיילי ההסדר הסביר, "צריך להבדיל בין חיילי ישיבות ההסדר לבין מתגייסים אחרים. המסגרת של ישיבות ההסדר היא של 5 שנים, הם עשו ועושים שירות צבאי ומילואים, שליש מאלה שנמנים היום על ישיבות ההסדר כבר עושים שירות של למעלה מ-24 חודש. אם התהליך עם החרדים ילך כמו שאני מצפה שהוא ילך אני מניח שבשנים הבאות יהיה שינויים גם בתלמידי ההסדר".

על השאלה מדוע חיילים חרדים יתגייסו רק בגיל 21, כאשר יש לחלק ניכר מהם כבר אישה וילדים, אמר פרי: "חיילים נשואים מקבלים משכורת כמו שמקבל חייל חילוני, רק שליש מהם בעלי משפחה בגיל 21. אני יודע שהדברים קשים לקהילה החרדית ואני מנצל את התכנית לקרוא לציבור החילוני ולמבקרים של התכנית לשלב ידיים".
פרי צה''ל ישיבות גיוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד