י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פרח הטיס החרדי הראשון • חב"דניק מהשפלה

בנו של שליח חב"ד בשפלה התקבל לקורס טיס ומתכונן להיות הטייס החרדי הראשון בהיסטוריה • אומר: "אוכיח שאפשר להיות יהודי שומר מצוות וגם לשרת ביחידות מובחרות"

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

בעוד קצת יותר משלוש שנים יעמוד י', בן למשפחה של חסידי חב"ד מאזור השפלה, על מגרש המסדרים של בסיס חצרים לאחר שבעוד חודש יתגייס לקורס טיס בתקווה לעשות היסטוריה - כך מדווח 'ידיעות אחרונות'.

"אני גאה להתגייס לצה"ל כדי להגן על ישראל ובתפקיד משמעותי ככל האפשר", הוא אמר לבני משפחתו בימים האחרונים. "כמובן שלימוד תורה הוא ערך עליון, אבל המטרה שלי היא להוכיח שאפשר גם להיות יהודי שומר מצוות וגם לשרת ביחידות מובחרות בצה"ל. אפשר לתרום גם כך".

י' הוא בוגר המחזור הראשון של 'המדרשה למנהיגות תורנית', מכינה קדם צבאית ראשונה עבור נערים חרדים. אביו, שמפעיל את בית חב"ד בישוב מגוריו אמר: "אנחנו תומכים בו לאורך כל הדרך. הטיס היה חלום שלו מגיל צעיר.

"הוא דיבר על זה והתכונן לזה, וכשהשיג את הנתונים המתאימים הוא שמח מאד. אנחנו חס וחלילה לא קוראים לכל תלמידי הישיבות להיכנס לצבא. אנחנו חושבים שכמו שהצבא מגן על עם ישראל וזו זכות לשרת בו - בוודאי ובוודאי שלימוד התורה מגן. לדעתנו צריכים להיות גם לומדי תורה וגם חיילים שיגנו על עם ישראל".

י' הוא פרח הטיס החרדי הראשון. כששואלים אותו מתי הוא צפוי להגיע לבקו"ם, הוא אומר בטבעיות, "ד' אב".
טיס צה''ל חבד אוויר מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד