י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הנהגים נקראים בדחיפות

כחצי מיליון מכוניות 'טסלה' התבררו כלא בטיחותיות

הרשות לבטיחות בדרכים מהירות בארה"ב, הוציאה הודעת אזהרה לבעלי מכוניות חשמליות של "טסלה" לאחר שהתברר שהן כוללות תקלות שעלולות להוביל לתאונות, מה שהוביל את יצרנית המכוניות לאלץ לבצע קריאת תיקון בטיחותית לכמעט חצי מיליון רכבים  

כחצי מיליון מכוניות 'טסלה' התבררו כלא בטיחותיות
חברת טסלה צילום: unsplash

לאחר ההודעה שהוציאה הרשות לבטיחות בדרכים בארה"ב בדבר סיכון לתאונות דרכים בדגמי טסלה מסויימים, הודיעה יצרנית המכוניות החשמליות טסלה, על ריקול של יותר מ-475 אלף רכבים מדגם 3 ודגם S. עבור דגם 3, הריקול נובע מבעיה במצלמות האחוריות ובכך מגבירה את הסיכון לתאונה.

לפי הודעת הממשל האמריקאי, במודל 3 פתיחה וסגירה דלת תא המטען עלולה לגרום נזק לכבל שאליו מחוברת המצלמה, ולגרום לה להפסיק לתפקד. במודל S בעיות במנגנון הנעילה של תא המטען הקדמי עלולות לגרום לדלת תא המטען להיפתח בלי התרעה ובלי מעורבות של הנהג, ולהסתיר את שדה הראייה שלו.

סה"כ תקפה קריאת האחזור לכ-475,000 מכוניות בארה"ב, וטרם ברור מה יקרה עם המכוניות מאותם דגמים בשאר העולם.

לדברי החברה, לאחרונה זוהו 2,305 פניות של נהגים לטסלה למימוש אחריות על הרכבים בשל הבעיות שעוררו את קריאת האחזור הזו. כעת, נקראים גם שאר הנהגים להגיע בדחיפות לנקודות שירות כדי לתקן את הבעיות הללו ללא תשלום.

רוב יצרני הרכב מכריזים על ריקולים יזומים לפני שהממשל מתערב, במקרה הנוכחי באופן חריג למקובל בענף, ההודעה על הקריאה לתיקון יצאה מהרשות לבטיחות בדרכים מהירות בארה"ב, ולא מהחברה עצמה, מה שרומז על מעורבות הממשל האמריקאי בחיוב של טסלה לטפל בבעיה. 

 

טסלה מכונית טסלה תקלה ריקול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד