י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ברוך דיין האמת

ניצול השואה שהקים משפחה בבני ברק נפטר

בבית הכנסת 'הראשונים' בבני ברק מבכים הבוקר את פטירתו של חבר בית הכנסת, ר' שלמה הכהן קרוק ז"ל שהלך לעולמו בגיל 87, עבר את מאורעות השואה האיומה וזכה לדור ישרים מבורך. הלוויתו בצהריים מבני ברק לסגולה 

ניצול השואה שהקים משפחה בבני ברק נפטר
ר' שלמה הכהן קרוק ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו ר' שלמה הכהן קרוק ז"ל מוותיקי תושבי עיר התורה והחסידות בני ברק למעלה מיובל שנים, שעבר את מאורעות השואה האיומה ונפטר בגיל 87. 

ר' שלמה קרוק ז"ל נולד בפולין בכ"ג כסלו תרצ"ה, משפחתו ברחה לרוסיה למחנות עבודה כשהוא היה בגיל 5, הוא איבד את אביו ישראל ואת שני אחיו בדרך, ומעולם לא ראה אותם שוב, לאחר המלחמה הוא הגיע לאוזבקיסטן עם משפחתו ששרדה, ומשם נסעו למחנה עקורים בגרמניה, ואחר כך עלו לארץ הקודש.

התגורר בבני ברק יותר מ-50 שנה, והיה ממייסדי וממחזיקי בית הכנסת 'הראשונים' בבני ברק. בבית הכנסת מבכים את פטירתו של חבר המקום, שהיה אוהב הבריות ואהוב הבריות, היה ממחזיקי ומתפללי בית הכנסת, ודאג למקום בכל מאודו. 

מתפללי בית הכנסת מציינים בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את שמחת תורה בו היה שמח ביותר כשנכדיו לצידו, והיה מודה להקב"ה על הצלתו ועל המשפחה שהקים לאחר שנות הסבל בימי השואה.

זכה לבן ושלוש בנות, נכדים ונינים הממשיכים את דרכו.

בשנתיים האחרונות נחלש מאוד, ומיעט להגיע לבית הכנסת, אתמול הוא נפטר כאמור בגיל 87.

מסע הלוויה היום בשעה 12:35 מבית הכנסת "הראשונים" ברחוב רבי עקיבא 15 בבני ברק ובשעה 14:30 בבית העלמין סגולה בפתח תקווה שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הראשונים בני ברק ניצול שואה הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד