ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

בוגי תוקף: "לא רוצה לחיות במדינה בה לוקחים בני ישיבות לכלא" • וידאו בלעדי

בלעדי ל'בחדרי חרדים' • שר הבטחון משה (בוגי) יעלון, תוקף את 'יש עתיד' והתנהלותה בנושא החוק לשוויון בנטל • "טועה מי שחושב שנצליח על ידי התנפלות ואיומים" • "אני לא רוצה לחיות במדינה יהודית בה אני לוקח תלמידי ישיבה מלימוד תורה אל הכלא" • "גם אני מתגונן כשתוקפים אותי" • צפו

צילומסך
צילומסך

שר הבטחון בוגי יעלון, תוקף במילים חריפות את שר האוצר יו"ר תנועת יש עתיד, השר יאיר לפיד.

פרי: "מאוגוסט נתחיל להגביר את האכיפה על בני ישיבות"

בשיחה בפני חברי סניף הליכוד ברעננה הוא פורש את משנתו ומאשים את יאיר לפיד בעצירת תהליך גיוס החרדים לצה"ל.

"אז כרגע אנחנו עוסקים בעניין מה שנקרא שוויון בנטל", הוא אומר, "אך קודם כל שיהיה ברור אני כששירתי בצבא לא הרגשתי נטל הרגשתי זכות לשרת.

"אני כן מצפה שצעירי ישראל יהיו בעלי הכרה, בעלי מודעות לקחת אחריות. עכשיו התפתחו אצלנו כל מיני דברים במגזר החרדי במגזר הערבי מכל מיני סיבות. אנחנו השכלנו - אנשים לא שמו לב לזה - עוד בימי הממשלה הקודמת, לקדם את עניין חרדים שמשרתים וגם ערבים בשירות לאומי ואזרחי.

"נסתכל על החרדים, אני זוכר שקלטתי לפיקוד מרכז פלוגת נחל חרדי ראשונה ב-1999. זה היה ארוע היסטורי ב-2007 כבר היה לנו גדוד 300 חיילים.

"רבותי בשנה שעברה התגייסו 1500 חיילים בלי שהכרזנו עליהם מלחמה, בלי ששלחנו אותם לכלא
מי שרוצה שהמגזר הזה התגייס יש שם תהליך טבעי פנימי שאני עוקב אחריו בדחילו ורחימו ומלווה אותו. מכיר את האנשים זה תהליך טבעי שגם הרבנים מבינים שזהו. הם גם שמחים על זה כי מי שלא רוצה ללמוד תורה שילך לעבוד מי שלא רוצה ללמוד תורה שילך לשרת.

"ותשמעו מהאנשים: זה לא כל כך פשוט לשבת בישיבה וללמוד מהבוקר ועד הלילה וכולי וכולי. הם מאמינים בזה אז לא להתנפל עליהם בואו לאפשר להם לשרת קודם כל, מסלולים פתחנו פותחים עוד גדוד חרדי לא יודע אם הוא יהיה נחל אבל פותחים בהוראה שלי עוד גדוד חרדי וראה זה פלא החיילים הללו שמשתחררים מהשירות הזה 91 אחוזים משתלבים בשוק התעסוקה יותר מהממוצע במשק. 85 אחוז מאלו שמשרתים בשירות לאומי אזרחי יוצאים לעבוד.

"עכשיו אני רואה גם את המועסקים מקרב המגזר החרדי הולך ועולה משנה לשנה, בסדרי גודל 6 אחוז בשנה עלייה. למה? כי מאפשרים. ואז חרדי לא שווה עני.

"אתה מניח לך דבר, חרדי שווה עני שווה הקצבות למה? ומיד מסתכלים סביב ורואים את השכן שפתאום משכבה סוציו אוקונומית 2 נהיה שכבה סוציו אוקונומית 6 והוא נשאר חרדי ולא קרה כלום ולכן זה תהליך טבעי, צריך לעודד אותו לא לתקוף אותו רק לעודד אותו.

"מי שחושב שעל ידי התנפלות עליהם שעל ידי זה שנאיים עליהם ונודיע להם שכל מי שזה וכן כמו שקרה עם פלסנר וכמעט מה שקרה כעת עם 'יש עתיד' - ישר לכלא. אני לא רוצה לחיות במדינה יהודית שבה אני לוקח תלמידי ישיבה מלימוד תורה אל הכלא.

"נגיע למה שאנחנו רוצים. אם בסוף יהיו עילויים שירצו ללמוד תורה, פעם דיברו על 1200, 1500, 400, 1800 אנחנו נגיע למספרים האלה, כל השאר אם לא נתנפל עליהם ילכו לשרת. עובדה כל שנה זה עולה. ולכן גם את זה צריך לעשות בשום שכל וברגישות,

"ואם עוד פעם נעשה טעויות מסוג פלסנר או מסוגים אחרים של התנפלות, תהיה פה רק נסיגה לאחור ואז לא נוכל גם לאחוז בנחל החרדי כמו כל אחד. גם אני אם תוקפים אותי אני מתגונן. אני מקווה שנעבור את הארוע בשלום. העיקר שנתנהג באחריות".

"אני לפחות, אלחם על זה שנתנהג ברגישות ובאחריות גם עם המגזר החרדי".
יש עתיד ישיבות חיילים בוגי יעלון צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד