י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מכתב נדיר

"לרש אין כל": הגר"ח קנייבסקי בהוראה חשובה

מצבו הדחוק של אחד מחשובי התלמידי חכמים הביא את רשכבה״ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט״א לשרבט מכתב נדיר בו הוא קורא להושיט יד לעזרתו של אותו אברך שעומד לפני נישואי אחד מילדיו אל אין לו מאומה - פשוטו כמשמעו

"לרש אין כל": הגר"ח קנייבסקי בהוראה חשובה
מרן שר התורה צילום: באדיבות המצלם

הוא אברך משכמו ומעלה, כזה אדם שהניח את כל תעסוקות העולם הזה בצידי הדרכים והשקיע את כל כוחותיו בהרבצת תורה וביראת שמים טהורה. השנים רדפו בזה אחר זה ומצבו הכלכלי היה בכי רע. לא פעם ולא פעמיים המקרר בבית היה ריק לחלוטין - פשוטו כמשמעו.

לחצו כאן כדי לקיים הוראתו של הגר"ח>>>

הוא חי חיי דחק. חיים כאלה שכל פרוטה שיצאה מכיסו חושבנה עשרות פעם לפני. זה היה פשוט נורא ואיום. תנסו שנייה לדמיין את אותו תלמיד חכם מופלג שהגיע עד כדי פת לחם, תנסו לחשוב על רעייתו וילדיו שכמעט ולא ידעו מה זה שובע, שכמעט ולא ידעו רווחה כלכלית מהי.

כעת, מצבו הוחמר שבעתיים, זאת תקופה קצרה קודם נישואי אחד מילדיו, בעוד ממש תקופה קצרה הוא יוביל את ילדו לחופה אך אין לו כעת מאומה, פשוט כלום. וכך, במקום ללמוד הוא יושב ועתידו לוט בערפל, הוא לא יודע כיצד להשיא את בנו, הוא לא יודע כיצד הוא מתמודד עם ההוצאה הכספית הזו שפשוט אין לו.

מצוקתו הנוראה הגיעה עד לשולחנו של רשכבה״ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט״א אשר באופן חריג שרבט עלי גליון מכתב מיוחד בו הוא מבקש לבוא לעזרת אותו תלמיד חכם ששרוי במצב קשה והוראה ״ולרש אין כל כפשוטו״. פחד פחדים.

במכתבו המיוחד כותב רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א: "בס"ד טבת שנת השמיטה תשפ"ב, הנני בזה עבור האי גברא ש"ב ת"ח גדול וצדיק ובעל יסורים מכוערים מגזע תרשישים ועני מרוד, ועתה בס"ד עומד לפני נישואי א' מילדיו שיחי', ולרש אין כל כפשוטו, ומצווה גדולה מאוד לעזור לת"ח הזה".

בסיום מכתבו מוסיף רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א, ומברך, "וודאי כל המסייעים לחלצו ממיצר יתברכו מנותן התורה מדה כנגד מדה שיוכלו לעבוד את ה' מתוך שמחה ובריאות הגוף והנפש הם וצאצאיהם ויקויים בהם ובנו מאה"כ וצוויתי את ברכתי".

אל מול כזה מכתב אסור לכם להישאר אדישים. אתם חייבים להרים תרומה כעת ותזכו לגזירה ההיסטורית של מידה כנגד מידה שתוכלו לעבוד את השם מתוך שמחה ובריאות הגוף והנפש. מצבו של אותו אדם קשה מנשוא ואסור לנו להתמהמה. הצטרפו עוד עכשיו ותזכו לברכה ההיסטורית.

לחצו כאן כדי לקיים הוראתו של הגר"ח>>>

קופת העיר הגר"ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד