כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

הוחזרו מודעות 'החרד"קים'? היוזמים: כן • המשטרה: לא

יוזמי קמפיין החרד"קים: המשטרה קיבלה הוראה להשיב את מודעות 'תחרות החרד"קים' שהוחרמו מבית דפוס בירושלים ביום חמישי בעקבות חוות דעת משפטית • המשטרה מכחישה

המודעות שהוחרמו
המודעות שהוחרמו

ניסיון המשטרה לעצור את קמפיין החרד"קים - נכשל?

מעורבים בקמפיין טוענים כי בעקבות חוות-דעת משפטית שהגישו, נקבע כי על המשטרה להחזיר את גלילי המודעות שהוחרמו במהלך פשיטה שנערכה ביום חמישי על בית הדפוס 'אחווה' בשכונת מקור ברוך בירושלים. עם זאת, במשטרה מכחישים ואומרים כי החקירה נמשכת.

את מנהלי 'קמפיין החרד"קים' מלווים עורכי-דין, במטרה להימנע מהסתבכות חוקית. המודעות המכריזות על 'תחרות חרדקים' הודפסו שוב ונתלו כבר ביום שישי ברחבי השכונות החרדיות.

במסגרת התחרות, הציבור מתבקש לשלוח לכתובת דואר אלקטרוני אנונימי, קריקטורות ואיורים נגד החיילים החרדים. התחרות, על פי המודעות, מתחלקת לשני חלקים: תחרות מקצועית ותחרות ילדים.
בתחרות המקצועית ישתתפו רק קריקטורות מקצועיות, וכן ציורי קומיקס שישאו מסרים ברורים לטובת הציבור. "המובחרות שבהן יזכו לפרסום והפצה אחת לחודש".

בתחרות הילדים ישתתפו ילדים בכל הגילאים "כשעל כל ציור יש לאייר דמות של חרד"ק וילדים בסביבתו, בתוספת התייחסותם של הילדים לחרד"ק". התמונות המובחרות יופצו בכל רחבי הארץ, ושאר התמונות יופצו בדואר האלקטרוני למאות אלפי רשומים בתפוצה מיוחדת.

עד כה לא ברור מי עומד מאחורי הקמפיין והמעורבים בו מנסים להסתיר בכל דרך את פעילותם.

מה שכן ברור הוא כי מי שעומד מאחורי הציורים המבזים נגד החיילים החרדים, הוא המאייר אבישי חן. לפי עדויות שונות, הביע חן תחילה תמיכה בקמפיין, אך בסוף השבוע האחרון ניסה להתנער ממנו, וטען כי כי משתמשים כביכול בציור ישן "ומשחקים בו".

לדבריו, הוא לא ידע לאן יתגלגלו העבודות שיספק. "אם הייתי מתעסק בכל מה שמדברים עלי, הייתי צריך כתב מיוחד לענייני אבישי חן".

אבישי חן הוא גם המאייר של עיתון 'משפחה'.
חרדקים מסע הסתה חיילים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}