כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מטפלים ומצילים!

פריצת דרך רפואית מעניקה טיפול חדשני לחולי סכרת המונע כריתת הרגל

פרופ׳ הנרי שוורץ מנהל מרפאת פצעים קשיי ריפוי בחברת 'שר"פ פלוס': ״לצערנו הרפואה הציבורית ממהרת להפנות סובלים מפצעים קשיי ריפוי לקטיעת רגליים, בעוד הרפואה המתקדמת שלנו מאפשרת להציל את הרגל ולטפל בה עד להחלמה״

פריצת דרך רפואית מעניקה טיפול חדשני לחולי סכרת המונע כריתת הרגל
אילוסטרציה צילום: unsplash

ישראל מובילה באחוז קטיעת רגליים מבין הסובלים בפצעים קשיי ריפוי, עקב סכרת או פגיעות אחרות. מקרי קטיעה מתרחשים כתוצאה מפגיעה מתמשכת ברגל ממנה סובלים חולי סכרת רבים, כחלק מנזקי המחלה. הפגיעה גורמת לאשפוזים ולסיבוכים, כמו היווצרות פצע שאינו נרפא ומוביל במקרים קשים לכריתה. כאמור מדובר במאות אלפי חולים שסובלים מכך בישראל.

במרפאת פצעים קשיי ריפוי מבית 'שר"פ פלוס' אותו מנהל ד"ר הנרי שוורץ, רואים את הנתונים ומזועזעים בכל פעם מחדש לראות מטופלים שסובלים מהבעיה וכאלה שפספסו והגיעו לכריתה, בעוד היה אפשר למנוע זאת בטיפול חדשני אותו מקבלים מטופלי המרפאה החדשנית והייעודית.

מדובר בפריצת דרך ייחודית שמוביל לאחוז החלמה גבוה מפצעים קשיי ריפוי. השיטה מיושמת בהצלחה, ב'שר"פ פלוס', כחלק מחדשנות רפואית, ייחודית בעולם, המבוססת על תכנית טיפול משולבת שמותאמת במיוחד למטופל בהתאם למצבו. בעזרת טכנולוגיה רפואית הכוללת מעקב וטיפול אינטנסיבי-פרטני ומאפשרת להגיע לריפוי והחלמה, גם במצבים מורכבים, בהם הרפואה הרגילה הרימה ידיים ומכריעה על כריתה.

המסר המרכזי של מנהל מרפאת פצע קשיי ריפוי ב'שר"פ פלוס' הד"ר הנרי שוורץ הוא כי "גם עם פצעי סכרת – אפשר לשמור על בריאות אצבעות כף הרגל. אחרי ניסיון רב אנו מטפלים באנשים הסובלים מפצעים קשי ריפוי, בעיקר בגפיים התחתונות, שרובם ככולם הופנו לקטיעה ברפואה הציבורית ופנו אלינו לפתרון אחר. לצערנו, ברפואה הציבורית ממהרים לגזור את דינם של הסובלים מפצעים קשי ריפוי ולהעביר את המקרה לטיפול הביטוח הלאומי, וזאת, אולי מאחר וחולים הסובלים מפצעים קשי מרפא מהווים עול על מערכת הבריאות. אך חשוב לדעת ולהפנים כי יש פתרונות רפואיים למקרים אלו ומבחינתנו ניתן להציל את הרגל מקטיעה.

חדשנות רפואית וטכנולוגית במרפאת פצעים קשיי ריפוי

בשר"פ פלוס מאמינים כי החיבור הנכון של טכנולוגיה מתקדמת ורפואה מותאמת אישית הינו המענה הנכון לסובלים מפצעים קשיי ריפוי. ההבנה שלנו כיצד להתאים את סוג הטיפול למטופל, תוך שילוב בטכנולוגיה חדשנית ביותר. המשמעות היא כי למעלה מ - 1,000 חולים הצליחו להציל את הרגל מקטיעה מיותרת, אודות לטיפול נכון מצד הצוות המנוסה של הרופאים, האחיות והמטפלים, שמתמצאים במיוחד בתחום ריפוי הפצעים הקשים באופן מקצועי.

שיטת הטיפול החדשנית איתה פועלים אנשי צוות המרפאה ב'שר"פ פלוס', עושה שימוש בשורה של כלים מקצועיים כמו מכשירי אולטרה סאונד טיפולי, טיפול באמצעות גז אוזון, לימפה פרס, אלקטרוטרפיה, טיפול ביולוגי חדשני ושירותים משלימים נוספים בהתאמה אישית. כמו כן משלב צוות המרפאה ליווי הוליסטי למטופלים, בדרכים נוספים איתם מתמודדים בעלי פצעי סוכרת כמו פדיקור רפואי, מדרסים מותאמים למניעת פצעים, עיסוי לימפטי, תוספי מזון, דיאטה קלינית ועוד.

בשר"פ פלוס מדגישים כי הניסיון מוכיח שפצע שאינו מגליד הוא קריאה של הגוף לטיפול מיידי. דחיית טיפול שווה במקרה זה לסכנה להגעה למצב כריתה של איבר. גם אם הטיפול הרגיל הסתבך והגיע למצב בו הרופאים מסבירים כי לא ניתן להציל את הרגל, אצלנו יש אפשרויות נוספות ואין להרים ידיים".

סוכרת כריתת רגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד