י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אנשים מתפוצצים שאנחנו שורדים"

מודעות ברחבי ארצות הברית: היזהרו מלתרום כסף לכת 'לב טהור'

בארה"ב מתפרסמות מודעות ביידיש ובאנגלית, המזהירות את הציבור מפני תרומה לכת 'לב טהור'. במודעות נכתב כי אחד ממנהיגיה מסתובב בימים אלה בניו יורק במטרה לגייס כספים לטובת הכת שמנסה להגר מגואטמלה לאיראן | "אני לא לוקח את הכסף לטיול בשוויץ, ולא לטרור"

מודעות ברחבי ארצות הברית: היזהרו מלתרום כסף לכת 'לב טהור'
נשים וילדים בכת לב טהור צילום: באדיבות המצלם

ברחבי הקהילות החרדיות בארצות הברית, כמו גם ברשתות החברתיות, מתפרסמות בימים האחרונים מודעות עם בקשת אזהרה מטעם עסקנים, "היזהרו, אוריאל גולדמן, מנהיג לב טהור, מגייס בברוקלין כסף". עוד נאמר, "אוריאל גולדמן נמצא כעת בברוקלין ומעמיד פנים שהוא מגייס כספים למשפחות בחו"ל הזקוקות למזון ולמגורים. במציאות הכסף משמש את כת לב טהור בגואטמלה".

לטענת עסקנים שמנסים למנוע מאנשי הכת לברוח לאיראן, מקום בו לא תהיה לאף אחד אפשרות לעקוב אחריהם, אנשי הכת מסתובבים ברחבי ברוקלין ואוספים כסף כדי לממן עורכי דין, אוטובוסים, מלונות, והוצאות נוספות לאנשי הכת שמנסים להימלט למקום הכי רחוק שאפשר. במודעות ביידיש נכתב כי הכסף הולך לכל התוכניות של ראשי הכת כגון חטיפת ילדים.

לטענת העסקנים וניצולי הכת, כל הכסף הולך למאבק מול המשפחות שמנסות לחלץ את יקיריהן. אחד מניצולי הכת אומר ל'בחדרי חרדים' כי "הילדים נראים מוזנחים ורעבים, הבגדים שלהם כמו סמרטוטים, הכסף הולך למלחמות מול כל העולם, אם לראשי הכת היתה חשובה רווחתם של הילדים, הם היו דואגים להם כמו שצריך, הם לא היו נודדים כמו צוענים, אלא היו מתיישבים במקום נורמלי, בדיוק כמו קהילות סקווירא וטאהש".

עוד בנושא 'לב טהור'

אוריאל גולדמן מסר ל'בחדרי חרדים' בתגובה לפרסומים נגדו: "אני לא מתרגש מזה, אותם שונאים שעושים את זה כל הזמן, רוצים לזרוק אותנו, אני לא לוקח את הכסף בשביל טיול בשוויץ, ולא בשביל טרור, עכשיו גם אוכל אסור לנו לקבל, מי שאומר שאסור לנו לאכול, אני לוקח אותו לדין תורה אצל הריבונו של עולם, אנחנו בוטחים בהשם, והוא דואג גם לנו, זה אנשים שרודפים אותנו סתם".

עוד אומר גולדמן, כי "אף אחד לא שואל אותנו אם זה נכון או לא נכון, פשוט מפרסמים, הקב"ה עוזר לנו, אנשים מתפוצצים כשהם רואים שאנחנו שורדים, אנחנו משליכים את יהבנו על הקב"ה, זאת לא פעם ראשונה, לצערי אין לי זמן לאסוף כסף עכשיו, כי יש לי הרבה עיסוקים, הכי קל לכתוב נגדי, אבל אני לא מתרגש", סיכם בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

 

לב טהור אוריאל גולדמן גיוס כספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד