כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ארונה בא

אחותו של מחולל הנגינה הטהורה הלכה לעולמה

הלכה לעולמה בשיבה טובה, האישה החשובה מרת רבקה קלושינער ע"ה והיא בת 98 בפטירתה. אחותו של נעים זמירות ישראל רבי יום טוב עהרליך זצ"ל. הלוויתה היום בלייקווד ומחר ארונה יגיע לקבורה בישראל 

אחותו של מחולל הנגינה הטהורה הלכה לעולמה
נר דולק. אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: מלייקווד שבניו ג'רזי מגיעה הבשורה המעציבה על פטירתה בשיבה טובה של האישה החשובה מרת רבקה קלושינער ע"ה והיא בת 98 בפטירתה. 

היא נולדה בעיירה דויד הורודוק, כדור שביעי של חסידי קרלין-סטולין. אביה, רבי משה עהרליך ז"ל, היה מוזיקאי ובעל תפילה בחצר קרלין.

אמה מרת שרה, היתה נכדתו של הרה"ח ר' יו"ט שמחה, רבה של העיירה להישן, שהיה יד ימינו ומחשובי חסידיו של הרבי בעל ה'בית אהרן' מקרלין זצ"ל.

שנות ילדותה עברו עליה בעיירה דויד הורודוק, בשנות המלחמה שהתה עם בני משפחתה בסמרקנד אשר בבוכרה, שם נפטר אביה ממחלת הטיפוס.

בשהותה בסמרקנד נישאה עם בעלה הרב שמואל קלושינער, שהיה מתלמידי ישיבת בית יוסף - נובהרדוק אחר המלחמה הגיעה עם בני משפחתה, בעלה, אמה, אחותה ואחיה ר' יו"ט שמחה ז"ל לעיירה באהי אשר בצרפת שם התרכזו שארית הפליטה בשנים שאחר המלחמה.

בסביבות שנת תש"י הגיעו בני המשפחה לארצות הברית, שם בנו את ביתם שהיה בית של תורה וגידלו את ילדיהם. בעלה הר"ר שמואל ז"ל היה מתמיד עצום, ישב ולמד בהתמדה עצומה כל ימיו. מרת רבקה ע"ה קיבלה כל אדם בסבר פנים יפות ובכל מקום שהגיעה השרתה אווירה של רוגע ושמחה. תמיד סיפרה על שנות ילדותה בדויד הורודוק ועל שנות שהותם בסמרקנד והיוותה מגדלור לדורות הבאים.

הרבנית עברה ללייקווד לפני 20 שנה כדי להתגורר לצד ילדיה ונכדיה. 

הרה"ח ר' יו"ט הערליך זצ"ל.

אחיה, הרה"ח רבי יום טוב עהרליך זצ"ל, חולל מהפך כביר של נגינה טהורה ויהודית בעולם התורה ושיריו הפכו לנכסי צאן ברזל בעולם הזמר היידישאי.

הייתה צלולה בדעתה ממש עד הימים האחרונים. תמיד הייתה שמחה על פניה והשרתה אמונה ובטחון אצל כל הסובבים אותה.

הותירה אחריה דור ישרים מבורך, בניה: הרבנים הרב חיים, הרב יעקב, הרב פנחס, והרב אלימלך. בנותיה: הגב' מאשה בלסקי, הגב' יוכבד בורשטיין, והגב' דינה סטורש.

הלוויתה תתקיים היום מ'בנות דבורה' בלייקווד ומחר (שני) יגיע ארונה לקבורה בארץ הקודש. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

יום טוב עהרליך הלוויה לייקווד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד