י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

OU מבהירה: קוקה קולה כשרה - רק בצפון אמריקה ובאירופה

ארגון הכשרות OU מצהיר: תמציות הייצור של משקה הקוקה קולה מיוצרות בפיקוחנו באטלנטה, אך רק בצפון אמריקה ובמדינות האיחוד האירופי ניתן לשתות אותו ללא חשש

קוקה קולה. צילום: פלאש 90
קוקה קולה. צילום: פלאש 90

כשרות ה-OU מחזקת את הודעת הרבנות הראשית לישראל: ארגון OU ישראל מבהיר בהודעה שפרסם עורך דינו צבי אראלי, ואשר באה לתקן פרסומים קודמים - כי ניתן לשתות קוקה קולה גם אם לא מופיעה על הבקבוק חותמת כשרות, רק במדינות צפון אמריקה והאיחוד האירופי, זאת בשל הפיקוח ומתן ההכשר של נציגי OU במפעל המרכזי של קוקה קולה באטלנטה ארה"ב - אשר בו מייצרים את התמציות של המשקה וממנו הן מופצות.

ב-OU מבהירים כי בכל שאר המדינות אין לצרוך את המשקה בטרם נעשה בירור גורף לגבי רכיביו השונים והליכי הייצור.

ההבהרה מתפרסמת לאחר שבשבוע שעבר הופצה אזהרה של הרבנות הראשית לישראל שלא לשתות 'קוקה-קולה' שמקורה מהכפר הפלסטיני בטוניא שליד ירושלים - בשל אי פיקוח כשרותי במקום.

ברבנות כתבו: "בבדיקה שנערכה, נמצא כי המוצר מיוצר בכפר ביטוניא על יד ירושלים ללא כל פיקוח כשרותי. בהתאם לכך, הציבור דורש הכשרות בארץ מוזהר בזאת שלא לצרוך מוצר זה, הן לגופו של עניין והן מהפן החינוכי על מנת שלא להרגיל את הציבור לרכוש מוצרים ללא כשרות. בכל מקרה, אין לאשר קליטת מוצר זה במקומות המושגחים. ידע הציבור ויזהר".

יצוין כי בשבת האחרונה פורסמה שאלה שנשלחה לרב שלמה אבינר בעלון 'עולם קטן': האם נכון שניתן לשתות קוקה קולה בכל העולם, גם אם אין חותמת כשרות על הבקבוק? הרב אבינר טען שלא בהכרח שניתן לשתות, ובכך תמך אף הוא בעמדת הרבנות הראשית.
קוקה קולה פלסטיני חומרי גלם תמציות ייצור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד